2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Video's opruimen

Ik denk niet dat er een oplossing is maar ik leg het toch even voor.

Ruim 150 van de 200 GB op iCloud gebruik ik voor iCloud-fotobibliotheek. Logischerwijs gebruiken de 634 video’s veel meer (100 GB) ruimte dan de ruim 15.000 foto’s (50 GB).

Hoewel ik nog niet tegen de grens aanloop vind ik het tijd voor een schoonmaak. Het was altijd erg onpraktisch dat elke video gedownload moest worden voordat ik hem kon beoordelen en eventueel inkorten. Dat heb ik opgelost door lokaal ruimte vrij te maken. Heel mijn iCloud-fotobibliotheek is nu gedownload naar de computer. Daardoor kan ik veel sneller door de filmpjes heen werken. Echter, wanneer je in macOS Foto’s een video inkort wordt alleen het begin en eind gemarkeerd, het bestand wordt niet verkleind.

In iOS Foto’s gebeurt dat wel, maar dan moet ik elke video weer eerst downloaden omdat de gehele bibliotheek niet op mijn device past. Is er een manier om dit toch op de Mac te doen?

Bijdrager
    KarelWillem

Echter, wanneer je in macOS Foto’s een video inkort wordt alleen het begin en eind gemarkeerd, het bestand wordt niet verkleind.

Daar heb je iMovie voor.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.