3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    matthie

Video’s lopen vast ????

He, vraag. Als ik op me ipod video wil kijken, vooral als het lange films zijn. Dan loopt me ipod vast en gaat dan een tijd later pas weer door maar dan zonder geluid. Als ik het filmpje opnieuw aanzet blijft die om de 30sec/min vastlopen ???

Ik gebruik gewoon Videora ipod converter voor het omzetten van films dus dat zou goed moeten zijn, want bij korte filmpjes loopt die niet vast.

Kan iemand me hiermee helpen ?

MvG Matthie

Bijdrager
    B-Mac

Probeer eens een film te converten met Handbrake en test daarna eens uit of het probleem dan nog blijft… Ik heb een x-aantal dvd’s geconverteerd met Handbrake (zo’n 2 GB per stuk) en heb nog nooit een probleem gehad bij het afspelen van die bestanden.

Bijdrager
    S.A.F

Ik vind je probleem vreemd. Ik gebruik namelijk ook al maanden Videora iPod Converter, en heb nog nooit een probleem gehad bij het afspelen. Zorg er wel even voor de volgende instellingen te gebruiken, zodat geluid en beeld synchroon lopen, en misschien jouw probleem ook tot het verleden behoort?

Instellingen Videora voor een goed resultaat iPod bestand:
    1. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    2. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    3. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    4. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    5. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    6. Kies je DVD die je in je computer hebt gedaan, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren.
    7. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    8. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    9. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.