11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    lammertdejong

Video’s in iCloud bewaren?

Hoi. Ik heb ongeveer 300 familiefilms. Die heb ik lokaal op een harde schijf staan en in een map in bestanden in iCloud opgeslagen als backup. Vanuit deze map kan je niet streamen. Eerst downloaden en dan kijken. Is er een andere manier om ze op te slaan in iCloud, zodat ze te streamen zijn? Heb ook al gedacht om ze in foto’s te importeren. Maar dat zal wel niet daarvoor bedoeld zijn.

Bijdrager
    penseel

Of een nas kopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Of… YouTube als cloud gebruiken.

Dan zijn je films (uiteraard verborgen/privé geüpload) ALTIJD en OVERAL te bekijken in elke resolutie. En kan je super eenvoudig vrienden en/of familie eens een linkje doorsturen als je wat wilt laten zien.

Ik doe dat al jaren met veel ‘eigen’ video’s. Mede als een soort extra backup.

(526 and counting, en vele daarvan ‘verborgen’.)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    lammertdejong

YouTube kan idd. Was er ook mee begonnen. Maar sommige films zit muziek in. Dat vinden ze niet zo leuk…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is helaas een ding op YouTube.

Het had zo mooi kunnen zijn. .;)

Bijdrager
    Furbz

Ik gebruik hier STACK voor. Heb me lang geleden aangemeld voor de 1tb gratis variant. Weet niet of dat nog bestaat.

In STACK kun je films uploaden en zijn dan te streamen met een link. Ik neem aan dat bv Dropbox dit ook kan. Is geen gratis alternatief misschien, maar wellicht heb je nog geluk bij STACK!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie inderdaad dat je in Stack gewoon een film kan aanwijzen en hem dan met ‘Preview’ kan streamen.

Werkt prima met mijn .mp4’s en .m4v’s.
    Met .mov heb je minder geluk. Dat previewed helaas niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door KarelWillem.
    Sleutelbeheerder
    Night

Moet je toch minstens een goede glasvezelverbinding voor hebben … 😱

Bijdrager
    KarelWillem

Huh? Why??

Ik streamde het letterlijk ‘s-ochtends tijdens het werk in de auto op mijn OP 7 Pro. .;)

Bijdrager
    Furbz

<p class=”cite”>KarelWillem op 11 september 2020 om 12:48</p>
    Ik zie inderdaad dat je in Stack gewoon een film kan aanwijzen en hem dan met ‘Preview’ kan streamen.

Werkt prima met mijn .mp4’s en .m4v’s.
    Met .mov heb je minder geluk. Dat previewed helaas niet.

Volgens mij (maar ik twijfel nu) kun je bij een gedeelde link aangeven of je stream of downloaden wil. Maar ben er niet meer zeker van.

Bijdrager
    KarelWillem

Of ze nu wel of niet gedeeld zijn;

De opties zijn ‘Preview’ (dan stream je dus) en ‘Download’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.