7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiessen

Videos blijven zwart weergegeven in PowerPoint

Hallo,

Ik ben bezig met een PowerPoint presentatie waarin ik videos wil plaatsen. Wanneer ik deze erin plaats kan ik ze afspelen maar hoor ik alleen het geluid. De video zelf blijft volledig zwart.

Nu heb ik wel wat fixes gevonden maar deze zijn alleen maar voor Windows, hier heb ik niks aan omdat ik op een Macbook pro werk dus vandaar de vraag hier stellen.

En ja, normaal werk ik met Keynote maar de presentatie moet gegeven worden door collega’s die op een windows werken.

Iemand die mij kan helpen?:D

Bijdrager
    TomTom2013

Een keynote kan je toch omzetten naar een PPT. Er zijn diverse links als je deze googled. Succes!

Sleutelbeheerder
    Night

Wat voor een video probeer je te plaatsen?

Open de video eens in VLC en kies dan voor ⌘ i en de tab Codec details. (Screenshotje ervan plaatsen mag ook 😉 )

Bijdrager
    Richele

het probleem zit hel vaak in de compressie van de video, je mac speelt ze dan “los” wel af, maar binnen powerpoint om onduidelijke redenen niet. Als je ze toch op een windows pc af gaat spelen kun je ze eerste beter converteren naar .wmv. Er zijn ook online converters die je video naar een wmv om kunnen zetten

Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>Night op 6 juli 2020 om 19:53</p>
    Wat voor een video probeer je te plaatsen?

Open de video eens in VLC en kies dan voor ⌘ i en de tab Codec details. (Screenshotje ervan plaatsen mag ook 😉 )

Bijgaand een screenshot van één van de video’s. Het zijn allemaal filmpjes die opgenomen zijn via iPhone (mocht die info zin hebben).Code details video

Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>TomTom2013 op 6 juli 2020 om 16:36</p>
    Een keynote kan je toch omzetten naar een PPT. Er zijn diverse links als je deze googled. Succes!

Wauw..ik heb dit werkelijk nooit geweten. Denk dat dit voor mij de beste optie is! Bedankt voor de tip!

Sleutelbeheerder
    Night

En voor wat betreft PowerPoint: H264 video’s kun je alleen gebruiken als Quicktime geïnstalleerd is (en volgens mij is dat standaard niet meer het geval in de laatste versies van macOS).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.