8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Video's afspelen op iPad

Ik wil video’s afspelen op mijn iPad mini2. Welke app kan ik het beste gebruiken die de meeste bestands formats geeft?

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn er best wel wat.:)

Ik gebruik OPlayer HD. Die speelt ruwweg alles af.

https://itunes.apple.com/nl/app/oplayer-hd-best-video-music/id373236724?mt=8

Bijdrager
    peterwillem

Ok,
    Ik probeer eerst VLC for IOS uit. Schijnt pas weer in rolatie te zijn. Las ergens dat de bediening van OPlayer nog al ingewikkeld/onduidelijk is als je er niet zo mee bekend bent.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb ooit CineXPlayer aangeschaft. Die slikt ook een boel, maar moet eerlijk bekennen dat ik hem niet veelvuldig heb gebruikt. Sinds Netflix er is al helemaal niet meer.

Maar als je wat codec plugins voor Quicktime hebt, kan je ze ook omzetten en via iTunes gewoon op de iPad zetten. Staan ze ook gelijk in je bibliotheek.

Bijdrager
    KarelWillem

De vraag is alleen; waarom zou je ze nog in je bibliotheek willen hebben?

Moderator
    Mac Daddy

Als verzameling?
    Om ze makkelijker opnieuw op de iPad te plaatsen?
    Om ze via de Mac zelf of via de Apple TV te bekijken?
    Om alles op 1 plek te hebben staan?

Bijdrager
    KarelWillem

Alle films plaats je via iTunes op je iPad – ook die je in OPlayer of VLC afspeelt.

Via de Apple TV bekijk je alles via Streamer of Air Video – zonder conversie.

Alles op 1 plek doe je in de map ‘Films’.

Moderator
    Mac Daddy

Dat kan ook. Het is een keuze waar je het bewaard. Ik vind de manier waarop iTunes dingen organiseert prettig, dus ik zou daarvoor kiezen. De map films kan ook prima.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.