14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    marcdl

VideoPad geeft bij monteren en afspelen schokkerige beelden

Ik ben een groot voorstander van VideoPad Pro. Gemakkelijker dan Final Cut Pro. Maar ik heb een probleem. Als ik beelden vanuit Clip Preview in de Time Line zet en kijk of de montage wel klopt, krijg ik in Timeline altijd een schokkerig effect. De rode cursor gaat niet meer mooi over alle beelden maar slaat een deel over. Dit effect heb ik sinds ik overgeschakeld ben naar Mojave. Kan iemand mij zeggen hoe die cursor weer normaal kan functioneren, want een bibberend beeld doet pijn aan de ogen.

Ik heb ook heel lang met de firma onderhandeld en ze probeerden me te helpen in hetzelfde besturing programma, zelfde versie maar zonder resultaat. Ik gebruik maar 1/4 de van mijn totale scherm

Ik werk met VideoPad v8.27. iMac 27″, Mojave 10.14.6

Moderator
    Night

En Mojave laten voor wat het is, en teruggaan naar High SIerra, is dat geen idee?

Heeft de maker er zelf in Mojave ook last van?

Bijdrager
    marcdl

Als ik van Mojave terug naar Sierra ga kom ik in de war met andere programma’s die om Mojave vragen als ze willen werken, zoals CEWE. Het rare is dat bij de firma NCH VideoPad wel  heel goed op Mojave draait en ik er de grootste moeilijkheden mee heb nu. Dat begrijp ik niet goed. We hebben samen gegevens uitgewisseld, een nieuwe update geïnstaleerd maar het mocht niet baten. Ik heb een groot scherm voor montage en ze zeiden dat dat misschien het probleem was. Ik moest het beeldscherm van VideoPad tot een vierde verkleinen maar dan zie je bijna niks meer. Het schokkerige beeld verdwijnt wel maar als je de film op stick of dvd zet bibbert het beeld weer. En het gaat ook alleen om de Timeline…

Moderator
    Night

Als je de film exporteert, bibbert het beeld ook, dus niet alleen de timeline.

Heb je de app (inclusief alle bijbehorende files) al eens weg gedonderd en het geheel opnieuw geïnstalleerd?
    Heb je het ook eens geprobeerd in een nieuw, vers aangemaakt gebruikersaccount?

Bijdrager
    marcdl

Ik ben als de dood om apps weg te gooien. Ik weet niet wat er dan met mijn films of foto’s  gebeurd en ik weet ook niet hoe ik dat moet doen ‘met alle bijbehorende files’. Ik heb een speciale externe HD waar alleen films op staan en waarvan ik ook monteer maar het originele app staat op de mac.

Marc

Moderator
    Night

Normaal gesproken (maar je kan altijd voor de zekerheid even een Time Machine backup maken) kun je een app gewoon weggooien. Daarna zoek je bestanden die bij de app horen (zoals losse programma-onderdelen, voorkeuren, instellingen etc.). Dat door je de ⌘-F in te drukken, dan VideoPad en/of NCH in te vullen en vervolgens op het plusje te klikken en te kiezen voor ‘Inclusief Systeembestanden’.

Daarna kan je de app weer opnieuw installeren en kijken of het dan beter gaat.

Maar…. probeer de app eerst ook eens in een nieuw schoon gebruikersaccount.

Moderator
    Night

Normaal gesproken (maar je kan altijd voor de zekerheid even en Time Machine backup maken) kun je een app gewoon weggooien. Daarna zoek je bestanden die bij de app horen (zoals losse programma-onderdelen, voorkeuren, instellingen etc.). Dat door je de ⌘-F in te drukken, dan VideoPad en/of NCH in te vullen en vervolgens op het plusje te klikken en te kiezen voor ‘Inclusief Systeembestanden’.

Daarna kan je de app weer opnieuw installeren en kijken of het dan beter gaat.

Maar…. probeer de app eerst ook eens in een nieuw schoon gebruikersaccount.

Bijdrager
    marcdl

Beste, het is mij niet gelukt op een schoon gebruikersaccount een goede montage te plaatsen. ik heb een nieuw account aangemaakt. Vervolgens uit App store links onder VideoPad gehaald en er enkele bewegende beelden op gemonteerd. Dan laten afspelen en het viel mij op dat de cursor 3x per seconde verspringt wat dus dat schokkerig effect geeft. Dit was ook enkele maanden geleden al.

Als ik de App wil verwijderen moet ik dan de HD waar mijn films op staan afkoppelen van de mac of niet? Ik wil het wel proberen met jullie hulp maar niet meer vanavond. Marc

Bijdrager
    marcdl

Beste, het is mij nog niet gelukt om VideoPad te verwijderen. Wel heb ik op het net een site gezien die zegt dat je VideoPad niet kan verwijderen. 

http://www.uninstallhelps.com/how-to-uninstall-videopad-video-editor-by-nch-software.html

Toen ik deze link wilde kopiëren verscheen er wel een verwittiging over een Data-lek in deze site. Ik heb nu ook een uninstall pagina van NCH gevonden en zal mij vanmiddag er eens goed mee bezig houden. Marc

Bijdrager
    marcdl

Beste, ik heb problemen gehad met mijn HD van de films gehad.

Als ik ⌘-F doe verschijnt een lange waslijst met bestanden en projecten. Als ik op het plusje klik en ik zoek in Systemen, klik aan, maar moet ik dit verwijderen en zo ja hoe? Marc

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap niet helemaal wat je hier zegt of vraagt.
    Of wat je precies wilt doen.

B.t.w.; je hoeft op een forum niet elk bericht te starten en eindigen alsof je iemand een brief schrijft. .;)

Bijdrager
    marcdl

Even hoger kijken

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het hele topic doorgelezen.

Maar dat maakt je laatste bericht voor mij niet duidelijker.

Bijdrager
    marcdl

Ik begrijp niet wat ik moet doen als ik dit gedaan heb:  ⌘-F doe verschijnt een lange waslijst met bestanden en projecten.

Dan op het plusje  en ik zoek in Systemen, klik aan, maar moet ik dit verwijderen en zo ja hoe? Of moet ik nu gewoon het Programma VideoPad herinstalleren? Is mij niet duidelijk. Zie Night 28 april 17:09

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.