6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

Videomateriaal vervangen in fcp

Hoi, er is een optie in Final Cut Pro om in een bestaand project je videofiles kan vervangen, bijv als je HD hebt gefilmd maar eerst
    In een lage resolutie de edit wilt maken, ik kan alleen niet ontdekken hoe je je na de edit het projectfile koppelt aan het HD materiaal,
    In Media manager gezocht maar, wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    shanna61

Heb je het hd materiaal in SD gemonteerd?
    Dan is het eenvoudig om te zetten. Ga naar easy setup geef aan hoe je hd project moet worden en maak een nieuwe sequence aan. Kopieer alles uit je sd projekt en plak dit vervolgens in je hd projekt.

Bijdrager
    Qmagic

Ik ga er even vanuit dat we het hier over FCP X hebben. (vermelden welke FCP versie je hebt kan handiger zijn ivm de grote verschillen tussen FCP X en FCP 7)

Als ik het goed begrijp wil jij werken in Proxy.
    Met proxy media werkt je in lage resolutie video terwijl je bron bijv Full HD is.
    Dan monteer je in een lage resolutie (in je preview/playback scherm) en voordat je wilt exporteren schakel je weer terug naar de originele volledige resolutie.
    Je schakelt om naar proxy of origineel video bij Playback settings:

Uiteraard moet je wel eerst al het video nog naar proxy omzetten (in FCP X: transcode media -> create proxy)

@shanna61: je kunt ook je project(sequence) settings aanpassen van SD naar HD (zonder te kopiëren) bij Project properties.

Bijdrager
    diendea

nou, ik werk nog op final cut pro 6.0.6, dus dat wordt dan wat moeilijker? Maar de tip, – dan is het eenvoudig om te zetten. Ga naar easy setup geef aan hoe je hd project moet worden en maak een nieuwe sequence aan. Kopieer alles uit je sd projekt en plak dit vervolgens in je hd projekt- ga ik uitproberen,

of zijn er in fcp 6 andere mogelijkheden?

Bijdrager
    shanna61

idd qmagic kun je de projectopties ook aanpassen, maar dan moet je wel weten wat de opties moeten zijn voor je hd project. Ik werk zelf in fcp 7.0 en dan is voor een leek het handigste om via “easy setup” een nieuwe sequence aan te maken waarna je het project in dit nieuwe hd project kopieert.
    Via fcpx (Wat ik overigens een crime van een programma vindt) gaat het heel anders.

Bijdrager
    diendea

Ik heb met HD mp4 gemonteerd maar FCP gaat daar niet zo lekker mee om. Ik heb het materiaal gedowngraded naar 720 dvcpro. Met dit materiaal wil ik de mp4 verwisselen. Jouw tip begrijp ik niet helemaal, ik moet het projectfile koppelen aan nieuw materiaal (weliswaar met dezelfde lengte en title).

Bijv met reconnect media bijv. kan je dat per clip doen maar niet met een hele sequence met diverse clips.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.