14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Panthertje

Videokaart, waar kun je deze terugvinden in je systeem

Hallo allemaal,

Waar kun je in je systeem terug vinden welke videokaart er geinstalleerd is?

systeem 10.3.1 onder het :apple: tje heb ik gekeken, maar kan niets vinden

thx :innocent:

Bijdrager
    Tjerker

Appletje – over deze mac – meer info (systeemprofiel)

Bijdrager
    Panthertje
    ”Tjerker”

Appletje – over deze mac – meer info (systeemprofiel)

nope, staat het niet bij helaas, dacht ook dat het hier te vinden moest zijn

Bijdrager
    Deskman

Wat zegt jouw systeemprofiel dan onder PCI/AGPcards???
    Anders: Kastje opentrekken en op de kaart kijken is heel doeltreffend, in je boekje met specs kijken wil ook nog wel helpen of op deze site kijken welk model computer je hebt en alles wat je maar wil weten staat voor je neus.

Bijdrager
    Panthertje
    ”Deskman”

Wat zegt jouw systeemprofiel dan onder PCI/AGPcards???
    Anders: Kastje opentrekken en op de kaart kijken is heel doeltreffend, in je boekje met specs kijken wil ook nog wel helpen of op deze site kijken welk model computer je hebt en alles wat je maar wil weten staat voor je neus.

dank je wel, maar in het boekje staat de standaard kaart en ik heb deze laten aapassen gelijk al in m’n G5

Nu krijg ik alleen tezien ATY_ simone …. nog wat 64 mb

vandaar mijn vraag, ik wilde ff kijken of het nl klopte dat ik de videokaart ook hebt die ik besteld hebt

Bijdrager
    Deskman

Wat heb je dan besteld? En bij wie dan wel, dat je daar twijfels over hebt? Als je een originele Apple ATI-card hebt zul je toch ook wel een boekje en CD hebben gekregen? Lijkt me dat als je er een Radeon 9800 Pro Mac edition er in laat zetten je toch wel mag verwachten dat dat gewoon klopt.
    Dus: kastje open en een zaklampje pakken.

Misschien hier iets te vinden: http://www.ati.com/support/identify/graphicschart.html

Bijdrager
    Panthertje
    ”Deskman”

Wat heb je dan besteld? En bij wie dan wel, dat je daar twijfels over hebt? Als je een originele Apple ATI-card hebt zul je toch ook wel een boekje en CD hebben gekregen? Lijkt me dat als je er een Radeon 9800 Pro Mac edition er in laat zetten je toch wel mag verwachten dat dat gewoon klopt.
    Dus: kastje open en een zaklampje pakken.

Ik heb niet gezegd, dat ik aan twijfel of ik al dan niet belazerd zou zijn, maar meer in de zin, dat er nog wel is wat mis kan gaan, vandaar!

Ja ik heb een orginele ATI besteld, maar niets extra’s gekregen bij de levering van m’n G5 vandaar mijn vragen!

Ik heb nl van andere gebruikers ook wel is vernomen, dat als je een ‘andere’ videokaart laat installeren bij aankoop dat er dan wat extra’s aan info aanwezig is. Ik heb niets extra’s dan de standaard info die bij de G5 hoort.

Sorry mocht dit verkeerd over gekomen zijn :innocent:

Bijdrager
    Deskman

Ik bedoel er ook niks verkeerds mee. Maar als je een kaart in je G5 laat zetten die beter is dan wat er in zat heb je toch wel (flink) wat moeten betalen. Als je een macedition ATI kaart koopt zitten daar drivers bij (of haal je die op de site op. Daar staat denk ik ook de info wel in te lezen welk model je precies hebt). Ik zou het netjes vinden van de dealer om doosje en handleiding gewoon mee te leveren. Ook als ze niet de boel belazeren (en waarom zouden ze…)

Bijdrager
    Panthertje

Deskman, ik heb zelf niets geinstalleerd m’n mac is kant en klaar aangekomen en de kaart zou erin moeten zitten, vandaar m’n vragen.

Mochten er drivers nodig geweest zijn, dan zal dat wel gebeurd zijn van fabriek af, want ik heb h’m alleen maar uit de doos gehaald en aangezet.

misschien dat andere G5 eigenaren met een andere videokaart willen reageren of ze iets erbij hebben gehad!

Ik heb niemand beschuldigd van belazeren, en twijfel ook niet of ik belazerd bent, vind het alleen vreemd als er boekjes bij horen te zitten en of extra handleiding over de ATI kaart dan zou ik deze graag willen hebben.

Wat ik ook uit jou reactie haal, dat er idd een handleiding cq extra docu bij hoort te zitten, maakt me nieuwsgierig toch niet zo gek!

Bijdrager
    Deskman

Nee, dat zeg ik.
    Maar kijk even op de site van ATI: http://www.ati.com/products/mac.html

Ik heb mijn G4 ge-update met een extra Radeon 7000 PCI kaartje. Deze wordt in het systeemprofiel gewoon herkend, terwijl het een geflashte PCkaart is. Ik zit nu achter een 1.6 G5 en die laat in het syseemprofiel ook gewoon zien dat er een NVIDEA 5200 in zit.

Drivers heb je niet nodig als het een van de door OSX standaard ondersteunde kaarten is. Maar de OEM-kaarten (dus standaard af-fabriek geleverd) hebben vaak net even een andere ROM dan de nageleverde. Als je de tools even download kun je in het venster van de display-utlities zien wele kaart en welk ROM het is.
    Link: http://www.ati.com/support/drivers/mac/macos10-3-ATI-displays.html
    Geen aantijging dat ze de boel belazeren, in tegendeel, maar wel benieuwd waarom je profiel geen duidelijker modelomschrijving weet te geven.

Bijdrager
    Panthertje
    ”Deskman”

. Als je de tools even download kun je in het venster van de display-utlities zien wele kaart en welk ROM het is.
    Link: http://www.ati.com/support/drivers/mac/macos10-3-ATI-displays.html
    Geen aantijging dat ze de boel belazeren, in tegendeel, maar wel benieuwd waarom je profiel geen duidelijker modelomschrijving weet te geven.

Helaas word ik hier ook niet veel meer wijzer van krijg exact dezelfde info te zien die onder het :apple: systeemmenu ook al zichtbaar waren.

Heel vreemd, maargoed het zal wel goed zitten.
    Zou wel is willen weten of er meerdere maccers dit is opgevallen met van fabriek af een andere videokaart dan de standaard.

i.i.g bedankt voor je hulp, al ben ik er nog niet veel mee opgeschoten

Bijdrager
    ScubaMac

hi panthertje,
    Het was mij inderdaad ook al opgevallen, ik heb de standaart ati kaart in de G5. en die noemt tie -ATY,RV350:- in het ati ”regelpaneel” in de systeemvoorkeuren heeft tie het zelfs over onbekende videokaart… ik vind het ook heel vreemd. Maar heb ookk geen oplossing voor je…

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Wees niet bevreesd… alles is in orde. Als je een BTO (built-to-order) systeem bij Apple besteld dan krijg je verder geen extra info ofzo… het zit er gewoon in. In systeemprofiel zie je niet de commerciele naam van de kaart (9600), maar de chipset. Dus ATY…. blabla… 64 MB.

Mijn broer aToMac (hier op het forum) heeft ook een G5 gekocht met een ATI9600. Als je wilt dan moet je hem even een PB sturen, dan kan hij zeggen wat er bij hem in zijn syteemprofiel staat.

Bijdrager
    Panthertje
    ”Pink

Wees niet bevreesd… alles is in orde. Als je een BTO (built-to-order) systeem bij Apple besteld dan krijg je verder geen extra info ofzo… het zit er gewoon in. In systeemprofiel zie je niet de commerciele naam van de kaart (9600), maar de chipset. Dus ATY…. blabla… 64 MB.

Mijn broer aToMac (hier op het forum) heeft ook een G5 gekocht met een ATI9600. Als je wilt dan moet je hem even een PB sturen, dan kan hij zeggen wat er bij hem in zijn syteemprofiel staat.

Dank je wel :innocent:

Zal even kijken hoe ik je broer zo snel kan vinden 8) misschien dat ik daar nog wat aan hebt.
    Doet me wel goed te zien dat ik niet de enige bent die het vreemd vond.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.