3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    verschelden

Videokaart of monitor probleem

Aan mijn Mac Pro (2 x 2.66 Ghz Dual-Core Intel Xenon) hangt een Samsung 30T en een Apple cinema idsplay17 inch. De videokaart is een NVIDIA GeForce 7300 GT. (OSX 10.5.8)

Vorige week begon de Samsung display raar te doen. Een soort stroboscopisch effect van zwart naar wel beeld, heel snel achter elkaar. De cinema display bleef het gewoon doen.
    De volgende werkte de Samsung weer, na een uur of 5 begon weer het stroboscoop effect.
    Ik heb de 17 Cinema display op de beide poorten aangesloten, geen probleem opgemerkt.

Conclusie Samsung 30 defect? was nog onder garantie, dus afgeleverd bij het reparatiebedrijf.
    De monitor heeft daar enkele dagen aangestaan (ook mijn kabel meegegeven) en het probleem is niet gesignaleerd.
    Ondertussen werk ik al een week met de Cinema display en hier dus ook geen problemen.

Zou het zo kunnen zijn dat de videokaart aan het sterven is en het probleem zich alleen met de Samsung 30 inch vertoond?

Wie kan me helpen ?

Geblokkeerd
    Carp

Ik gok op je videokaart, probeer eerst eens of het demonteren van de videokaart en schoon maken van de contacten wil helpen.

Bijdrager
    kj.web

of wissel de beeldschermen voor een tijdje om

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.