30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Videokaart MBP 15" mid 2010

Hallo,

Wie weet waar deze kaart precies te vinden is in deze MBP Intel Core i7 2,66? Dan kan ik kijken of deze goed gemonteerd is.
    Het probleem is namelijk dat sinds kort mijn beeldscherm flikkert als ik typ of wat dan ook doe op mijn trackpad. Sterker: hij doet het nu ook als ik niets aanraak…. Het is nu gewoon echt erg.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Macosxachist

Die kaart zit vast op het moederbord. Dus als-ie loszit, kun je er niks aan doen. Behalve dan naar de dealer ermee.

Maakt het trouwens uit of de Intel-kaart of de NVidia-kaart in gebruik is?

Bijdrager
    Hansi2124

Het heeft helaas niets met Flash te maken, want ik heb het ook zonder dat Flash actief is. Maar ik zal PRAM zappen en SMC doen in ieder geval.

Hoe weet ik welke kaart er in gebruik is?

Bijdrager
    Macosxachist
    Hansi2124 op 23 september 2010

Hoe weet ik welke kaart er in gebruik is?

http://codykrieger.com/gfxCardStatus/

Bijdrager
    Hansi2124

Dank voor de link.
    Het maakt niets uit welke kaart ik selecteer. Het scherm blijft flikkeren.

Bijdrager
    Macosxachist

Dan lijkt het me eerder dat de connector van het beeldscherm loszit of kapot is. Maar check voor de zekerheid nog even of dat geflikker ook te zien is vanuit een schoon gebruikersaccount en/of als je van dvd opstart.

Bijdrager
    Hansi2124

Pram reset en smc hebben niet geholpen. Ander account ook niet. Nu ben ik bezig met de applehardwaretest. Daar is hij nog wel even mee bezig, want ik doe de uitgebreide. Ook dan flikkert het beeldscherm.
    Kan ik zelf bij die kabel om te controleren of moet ik daarvoor bij de apr (mediamarkt arena) zijn?

Bijdrager
    Michel2010

Mediamarkt heb je niet zoveel aan. Deze kunnen deze hooguit aannemen en opsturen naar Apple.

Ik zou even bellen met Apple en dan vragen of je bij een Apple Reseller terecht kan. Anders zal het gewoon opsturen/opgehaald worden naar Apple.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb deze mbp bij mediamarkt arena gekocht, dus daar moet ik ook naar toe, lijkt mij. Daar hebben ze een eigen afdeling van Apple.

Bijdrager
    Hansi2124

Zo, de AHT is uitgevoerd, maar geen problemen gevonden.
    Maar die connector: is dat zo gepiept (eventueel zelf en anders bij MM) of moet de MBP daar echt voor naar de TD?

Edit: het lijkt nu minder frequent dan een uur geleden. Misschien is dat toeval?
    Edit 2: het is weer helemaal terug:-(

Bijdrager
    stel maar

Ik zou gewoon terug gaan en naar de TD laten sturen, Zeker nu er nog garantie op zit.
    Bij de MM doe ze waarschijnlijk niks.

Hier kan je zie hoe het eventueel zelf zou moeten.
    Gaat met name om blz. 5

Bijdrager
    Hansi2124

Dank voor de link. Ik heb inmiddels al veel berichten op Apple discussions gelezen. Dit gaat terug tot de Macbook Pro van 2008.
    Een oplossing die wordt gegeven is om alles opnieuw te installeren. Bij die gebruiker is het daarna niet meer voorgevallen.
    Maar weer een ander heeft het over het vervangen van het moederboard en daarna ook geen probleem meer gehad.

Bijdrager
    Hansi2124

Vanmorgen afgegeven bij MMArena. Ben hem ongeveer 3 weken kwijt. Ik zal het laten weten wanneer ik hem terug heb wat er gerepareerd is.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb mijn Macje vandaag weer opgehaald. Had op 3 a 4 weken gerekend, maar het werden er dus nog geen 2….
    Het moederbord is vervangen (zonder kosten: garantie) en ik ga ervan uit dat hiermee het probleem is opgelost. Time will tell…..

Bijdrager
    Hansi2124

Helaas:-(
    Na 1 dag te hebben gebruikt, werd mijn scherm ineens flets en later ook weer een flikkerend scherm.

Morgen maar weer terug naar MM….

Bijdrager
    Vinhelper

Weten ze zeker dat het in het moederbord zat?

Ik bang van niet namelijk…:ftim:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb geen idee.
    “het moederbord is vervangen” is het enige wat ik te horen kreeg als zijnde reparatie.

Bijdrager
    Vinhelper

Het lijkt me verstandig aan te geven dat ze er beter een nieuw scherm of backlight in kunnen zetten. Mits dat onder garantie valt…

Even met het risico dat het eerder al gevraagd is: heb je wel eens gecontroleerd of het alleen je backlight of backlight+beeld of alleen beeld is wat uitvalt?

Tip: schijn met een felle lamp op je scherm, heel dichtbij. Als je op dat punt vaagjes je beeld kan onderscheiden is het alleen je backlight.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat begrijp ik even niet. Moet dat met de helderheid op stand 0?

Bijdrager
    Vinhelper

Nee, dat moet je testen als het beeld is uitgevallen. Of knippert het zo kort dat je het niet kan zien?

Leg dat eens preciezer uit, dat knipperen.

Bijdrager
    Hansi2124

Hier staat mijn filmpje wat ik eerder heb opgenomen:
    http://www.youtube.com/watch?v=SD5RFzOkb78

Op dit moment is het alleen maar een flets beeld, maar vanmiddag ging het dus flikkeren zoals op het filmpje te zien is.

Bijdrager
    Vinhelper

Hm, ik kan het niet goed zien. Wat de oorzaak is, bedoel ik.

Het beste is (denk ik) terug gaan en de problemen demonstreren.

Ik dacht eerder dat het een alu (2008) MacBook Pro was. maar deze heeft nog volop garantie, dus teruggaan schiet je het meest mee op.

Aan het moederbord ligt het i.i.g. niet, als de problemen buiten eerst niet veranderd zijn.

Treden de problemen ook alleen bij bepaalde temperaturen op?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, maakt niet uit. Koude start, na een aantal uur gebruik…. Geen logica wat dat betreft.
    Ik heb bij mijn probleem aankaarten samen met de uitgebreide omschrijving ook de link op papier gegeven waar men het op youtube kan vinden.
    Bij MM geef je alleen maar je MBP af en dan wordt het verzonden.

Bedankt voor het meedenken en ik zal dit keer vermelden dat het ook aan de backlight kan liggen.

Bijdrager
    1984

Als je een extra beeldscherm aansluit, zie je dan op het externe beeldschem géén flikkerend beeldscherm , in dat geval moet het bijna wel iets hardware-matig in het beeldscherm zijn. (wat overigens veel voorkomt, en niet alleen bij de MBP)

Bijdrager
    Vinhelper

Goede tip inderdaad!:thumbsup:

Had ik nog niet aan gedacht.:smile:

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, als ik de MBP op een lcd-tv aansluit via hdmi, is het gewoon daar goed te zien.
    Heb ik ook aangegeven bij de probleemomschrijving.

We merken het wel weer. Jammer alleen dat ik mijn MBP dan weer minimaal 2 weken extra kwijt ben.
    Als ze nou gewoon eerst eens een dagje gingen testen voordat ze de producten weer terugsturen…..

Bijdrager
    Hansi2124

Op mijn verjaardag! 3 november kreeg ik hem weer terug. Tot nog toe werkt alles zoals het moet. Ze hebben de display vervangen en getest.

Bijdrager
    Vinhelper

Bedankt voor de update!:wink:

Hopelijk komt het probleem niet meer terug.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, het ziet er allemaal zeer goed uit!
    (fingers crossed)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.