6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sentitel

‘videokaart’ macbook

Ik ben van plan een macbook te kopen als leopard er is, dan is het geld er en begin ik maar meteen met leapard. Nu hoor ik natuurlijk veel over die verkleuringen en hitte, maar laatst ook nog wat over de ‘videokaart’.

Ik bestel hem tegen die tijd met minimaal 1 GB ram. Maar ik draai nogal eens wat 3D applicaties. De Sims bijvoorbeeld, ik weet dat die op Windows nogal wat eist. En ik breng veel tijd door op Active Worlds (soort Second Life) helaas alleen op windows te krijgen. Zou zoiets goed draaien? Wat zijn jullie ervaringen? Misschien dat er tegen die tijd een nieuwe macbook is. :?

Bijdrager
    roblemmen

De Macbook heeft net als de nieuwe Intel Mac Mini geen aparte videokaart meer, maar van die Integrated Graphics.
    Hier is het wat precieser.

Voor de 3D applicaties heb je naast wat videokracht ook wel werkgeheugen nodig. De Macbook is niet zo enorm sterk op het videopunt, maar een spelletje als de Sims moet hij makkelijk kunnen spelen. (Al helemaal als je er 1 GB geheugen in stopt.)

Verwacht niet dat hij net zo snel loopt als een gamers Dell van 3000 euro, maar het is ook gewoon een laptop van 1100 euro die zeer goed is voor zijn prijs.

Bijdrager
    PietjePuk

Tegen dat Leopard er is, heeft de MacBook mss al een upgrade gekregen. Dus ff afwachten nog.

Bijdrager
    Sentitel

Dat verwachte ik dus ook;) ik ben ook erg op mijn voorwerk, ik kan nou eenmaal niet meer wachten (en tja… ik zal toch moeten). Ik zal ook wel een langsgaan bij een apple center om het even te proberen, dan weet ik wat ik in huis haal.

Bijdrager
    ray-

nu ja, als er een update gaat komen van de macbook, dan wacht ik liever, maar dat moet dan wel zeker zijn. Ik zou mijn macbook ergens in september willen kopen

Bijdrager
    N-Freak

Er zullen altijd updates blijven komen, ik heb net 2 maanden een MacBook Pro, ik hoor nu dat er ‘misschien’ een update komt met een nieuwere processor. Ik had kunnen wachten, maar wat dan?

Dan had ik nu nog geen meesterwerkje onder mijn vingers gehad.

Dus stel, er komt een update (die komt, dat is zeker), wil je dan wachten? Het kan nog maanden duren. En wat als de update is geweest? Dan kan er weer een update komen, nee sterker nog. Er komt dan weer een update.

Dat daar soms een half jaar tussen zit, kan. En soms slechts een paar maanden. Mijn punt is, je kunt blijven wachten, maar er zullen altijd vernieuwingen komen. En wie weet stelt de aankomende update van de MacBook wel niets voor (daar bedoel ik mee dat de videokaart gewoon blijft wat hij is). Dan heb jij gewacht op vrijwel niets.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.