19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Kep

Videokaart Mac Pro

Onlangs geven mijn beide beeldschermen de melding: Geen input signaal gevonden (dit overigens na de installatie van Snow Leopard).

Ik denk dat mijn videokaart het heeft begeven.

Het was een Ati Radeon HD 2600 (RV 630).

Graag zou ik hem willen vervangen voor eenzelfde exemplaar, deze zijn echter moeilijk te vinden omdat het al een ouder model is.

Nu zie ik andere Radeon modellen online staan maar echter niet van Ati, maar van Club 3d, Asus, etc.
    Weet iemand of deze ook werken ? Ik ben namelijk op zoek naar een video kaart onder de 100 Euro.

Groet, Gerben.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, je moet een Mac-specifieke versie hebben. Een willekeurige werkt niet.
    Draait de fan op de kaart? Kan je in de veilige modus opstarten?

Bijdrager
    McLoe

Je ATI blijkt niet compatibel met Snow Leopard, zie Google
    Hopelijk heb je nog een backup van 10.5.8…

Bijdrager
    Pieterr

Deze website heeft tips om ATI kaarten aan de praat te krijgen (ook onder SL) in de Mac Pro:
    http://netkas.org/?cat=7

Bijdrager
    Kep

De fan draait wel inderdaad. Veilige modus werkt helaas ook niet.
    Hij heeft het wel even gedaan na de installatie van osx snow leopard deden beide schermen het wel.

Bijdrager
    Kep

Ik heb nu geprobeerd om opnieuw op te starten vanaf een osx Tiger en een osx Leopard dvd. Er is echter nog steeds geen beeld.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Steek de kaart eens een PCI-slot hoger. Als het goed is is dat ook een PCIe X16 slot, dus het zou moeten werken.

Bijdrager
    Kep

Dat werkt ook niet helaas.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Als de kaart niet ondersteunt wordt, dan heb je wel gewoon beeld. Maar dan alleen met basisfunctionaliteit en tot 800×600 resolutie. Als je geen beeld krijgt, lijkt het op een hardware probleem.

Bijdrager
    Kep

Dat dacht ik al, wel vreemd dat het ineens gebeurde na de installatie van snow leopard.

Ik zag op internet dat snow leopard de radeon hd 2600 niet ondersteund.
    Heeft iemand een idee welke kaart ik kan kopen die wel ondersteund wordt en rond de 100 euro kost ?

Bijdrager
    mhrenes

Als je geen hackintosh hebt is een originele Ati HD 2600 XT gewoon compatible met snow leopard. Voor de hackintoshes is dat anders. Het ligt -vermoedelijk- dus aan je videokaart. Doen de schermen het wel met een andere mac?

Ik denk dat een nieuwe videokaart voor je Mac onder de 100 EUR niet te vinden is. Als performance niet heel belangrijk is kan een Mac X1900XT misschien een optie zijn. Stuur me in dat geval maar een PB.

Bijdrager
    M44RTEN

Het klinkt alsof je een Mac Pro Early 2008 hebt. Daar kan ook een GeForce GT 120 in van 135 euro, ondanks dat Apple dit officieel niet bevestigd.

Bijdrager
    G-Force
    McLoe op 07 september 2010

Je ATI blijkt niet compatibel met Snow Leopard, zie Google
    Hopelijk heb je nog een backup van 10.5.8…

Dat geldt voor een hackintosh systeem, de HD 2600 XT is door Apple geleverd en is natuurlijk gewoon compatible met Snow Leopard (en dan heb ik het over een echte Mac met een door Apple geleverde grafische kaart natuurlijk)… De kaart lijkt eerder defect, maar dat is al geconcludeerd.

Ik zou er in dit geval ook een GT 120 in steken (gezien je budget) maar je levert dan wel op prestaties in.

Bijdrager
    M44RTEN

@G-Force (Toepasselijke naam!) Ik denk niet dat de prestaties minder zijn met een GeForce GT 120 vergeleken met een Radeon HD 2600XT. De GeForce zat namelijk in het 2009 model en de Radeon in de 2008. Kan me niet voorstellen, dat Apple in een nieuwer model een slechtere videokaart plaatst. Daarnaast heeft de GeForce twee keer zoveel geheugen aan boord (512 vs. 256 MB)

Ik type deze reactie overigens met een Mac Pro Early 2008 met zo’n GeForce GT 120 kaart. :-). Werkt perfect – sowieso stiller. Plug & play zonder installatie van software. In eerste instantie wilde ik ook opnieuw een Radeon HD 2600XT, maar als je een beetje zoekt zul je al gauw threads vinden over het spontaan uitvallen van deze kaart.

Bijdrager
    M44RTEN

@Kep Ik heb toendertijd (3 mnd geledrn) nog wel een nieuwe Radeon HD 2600XT kunnen vinden bij iCentre CS in Amsterdam voor 99 Euro. Wellicht hebben ze die kaart nog. Dan blijf je precies binnen je budget.

Moderator
    unSOUND

@Kep: Welke versie van de Mac Pro heb je ? Ik heb nog een HD2600 kaart liggen die ik niet gebruik… Zat origineel in mijn Mac Pro ( early 2008 )

Bijdrager
    Kep

Ik heb een mac pro, volgens mij eerste generatie, 2 x quad core , 2,8 .
    Werkt dat ? En wat wil je voor de kaart hebben ?

Moderator
    unSOUND

Als je er wat aan hebt hoef ik er niks voor te hebben…

( Ik heb je een Privé Bericht gestuurd )

Bijdrager
    Kep

Ik heb de kaart ontvangen ! heel erg bedankt, helaas heb ik nog steeds geen beeld, heb ook alletwee de poorten geprobeerd, maar geen beeld, ook de schermen zijn goed, werken wel op een andere mac.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.