5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TonE

Videokaart iMac Stuk?

Ik heb nu een paar keer een vreemd probleem met mijn iMac 21,5 inch gehad (iMac 2009)

Hij gaat in slaap maar wordt niet meer (goed) wakker.

Het scherm blijft grijs, niet zwart, maar gedimd grijs zeg maar. Zie nog wel vaag in de achtergrond dat de finder
    op sommige muisklikken nog reageert maar ik kan er niet echt nog iets mee.

Herstarten door de aan/uit knop ingedrukt te houden is het enige wat hem (weer) tot leven brengt

Ik heb nog nooit zo iets vreemd meegemaakt, kondigt zich meestal een stervende videokaart kaart niet aan met rare kleuren of strepen in het scherm? Maar niets van dit alles. Na een herstart lijkt alles normaal te functioneren.

(MACOS 10.9.3) 8 GB geheugen, videokaart Radeon HD 4670 256 MB geheugen.

Bedankt voor de input alvast.

Bijdrager
    computer space

Is het bij echte slaapstand of bij scherm op zwart?
    Als het herstellen van slaapstand is, dan is het eigenlijk altijd een softwareprobleem. Slaapstand is trouwens ook een vrij overbodige en vaak erg buggy functie. Idle+scherm uit, of een echte shutdown zijn vaak prima afdoende opties.

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb dit wel eens met m’n mac mini. Het uit de sluimer komen geeft de grootste kans op rariteiten.
    Nog geen oplossing voor gevonden, ik geloof niet zo in een defect.

Bijdrager
    TonE

Ja vanuit slaap (op zwart dus) komt ie niet verder dan grijs. Ik zet hem eigenlijk nooit uit. Bij Energy Saver staat “put HD to sleep if possible” en “put display and computer to sleep” beiden op “na 3 kwartier”. Het probleem is idd pas ontstaan na de laatste system update naar 10.9.3. van 15 mei.

Bijdrager
    neokb

Beste, al veel meer problemen gehoord met videokaart/aansturing beeldscherm/software na de update naar 10.9.3, ik zelf had het ook bij mijn macbook pro retina. Bij het opstarten werd het scherm paars. Ze hebben aan 10.9.3 de ondersteuning voor 4K schermen verbeterd misschien dat het daarmee te maken heeft. Bij mij bleek een VRAM reset te helpen. Misschien ook eens proberen, wat wel vreemd is is dat je scherm het in principe wel doet alleen dat het licht blijkbaar niet werkt. Lukt het ook niet dat weer aan te zetten met de licht intensiteit knopjes op je toetsenbord.

http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US&locale=en_US

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.