7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Stoelinga

videokaart G4 Cube

Kreeg pas op dit forum een tip om een wat zwaardere videokaart te plaatsen. Dit omdat ik wat meer tekenwerk wil doen in 3D, maar ook om wat meer spelletjes te doen op mijn Cube. Ben is gaan zoeken op internet en zie door de bomen nu het bos al niet meer…:mrgreen: Ik zou graag mijn ADC aansluiting willen houden als het even kan. Weet iemand wat een goede kaart is voor een Cube ( 1,7 Ghz / 1,088 Gb / 80 Gb HD / OS10.4.8 ). Of moet ik echt over op DIV + adapter om het goed te doen?

Bijdrager
    Ewout

Bij mijn weten kun je er alleen nog een nvidia 2mx kaart in zetten, deze is wat krachtiger dan de originele ATI, heeft 32Mb RAM en ondersteunt Quartz Extreme. De lengte van de kaart en de warmteontwikkeling waren de toenmalige beperkingen. Deze kaart is ondertussen net zo oud als de Cube, dus het zal lastig worden om hier aan te komen.

zie ook: http://www.nvidia.com/page/geforce2mx.html

Ewout

Bijdrager
    TonE

Gelukkig zijn er nog wel wat meer mogelijkheden, je kunt beter hier ’s rondneuzen.

http://www.cubeowner.com/forums/index.php?showforum=28

Bijdrager
    Ewout

Leuk om te zien dat de ontwikkelingen gewoon door zijn gegaan, de info van mij was van de periode dat ik zelf nog een Cube had, alweer enige jaren geleden dus. Maarja daar is dus een forum voor.

Ewout

Bijdrager
    Stoelinga

Bedankt allemaal voor het meedenken. Het lijkt een beetje een strijd te worden tussen de Geforce 3 (64 Mb, 256 bit, ADC) en de Radeon 9200 met 128 MB maar zonder ADC. Is dat verschil tussen 64 Mb en 128 MB nog van belang of is het gewoon alle twee voldoende voor een Cube? Als ik de eerder genoemde sites doorlees gaan ze vooral op het geluid van de fan in, maar minder op de prestaties……
    En ik vindt de ADC toch nog steeds een mooie aansluiting!

Bijdrager
    TonE

Je niet teveel blindstaren op de hoeveelheid ram van je videokaart, het is zeker niet het belangrijkste component voor de prestaties. Ik kocht laatst een Radeon 9800 pro en ben me gaan verdiepen in de benchmarks tussen de 128 en 256 mb versies. Het verschil is verwaarloosbaar. Ik zou voor een stille versie zonder fan gaan, ook al heeft die wat minder geheugen.

Bijdrager
    Ewout

Kies dan gewoon de versie met ADC en zonder die fan, want die gaat na verloop van tijd alleen maar meer herrie maken. Die 128Mb is belangrijker als je gaat gamen, maar minder belangrijk voor overige zaken.

Ewout

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.