13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

Videokaart drivers parallels

Ik heb Windows 7 geïnstalleerd in parallels 6. Alleen m’n videokaart wordt niet herkend. Er staat alleen onder pci device “onbekend pci apparaat. Volgens mij is dit de videokaart. De resolutie is wel goed. Kan ik gewoon de drivers ervoor downloaden en installeren? Waar vind ik deze drivers?
    Ik heb een iMac 2011

Bijdrager
    piebas

Bootcamp drivers installeren in parallels zou dit moeten oplossen volgens mij.

Bijdrager
    thomth

De drivers zouden op de Mac dvd moeten staan, maar ik heb Lion. Dus ik moet nog even zoeken

Bijdrager
    piebas

Nope, deze staan op de installatie dvd van Snow leopart, als je Lion gebruikt kun je met de bootcamp assistent kun je de Windows drivers downloaden.

Bijdrager
    thomth

En die kan ik dan op een USB stick zetten?

Bijdrager
    piebas

geloof het wel.
    probeer het zou ik zeggen.

Sleutelbeheerder
    Night

Waarom zou je al die moeite nemen? De kans is alleen maar aanwezig dat je een juist werkend Parallels verstoort. Parallels zorgt zelf al voor een optimale beeldweergave, zoals je zelf ook al aangeeft. Extra drivers zijn derhalve overbodig.

Bijdrager
    computer space

Bootcamp drivers zijn voor een volledige Windows install waarbij Windows direct met alle randapparaten mag praten. Bij virtualisatie, wat Parallels doet, zit Windows in een soort zandbak binnen je OSX. De virtualisatiesoftware heeft een eigen soort Chinezen die met emmertjes zand heen en weer brengen naar de Api’s van OSX voor de randapparaten. Om Windows daarmee goed te laten praten heeft een virtualisatiepakket vaak een optie om de eigen drivers te installeren. Waar die bij Parallels zitten weet ik niet, maar bij Virtual Box is er in het menu een optie “Installeer guest add ons” oid.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad, eenzelfde functie zit ook in Parallels: Parallels Tools, welke binnen het Windows gast-OS dienen te worden geïnstalleerd.

Bijdrager
    thomth

Dus dan moet parallels tools installeren. M’n videokaart werkt nog niet echt goed. Ik krijg een melding dat pixel shader 3.0 niet is geïnstalleerd

Bijdrager
    iep

Voorheen kon je bij virtualisatie niet erg veel met de videokaart. Dat is tegenwoordig wel anders maar ook hier zitten er nog grenzen aan. Je kunt niet de volledige videokaart gebruiken (het host OS (OS X dus) maakt er ook gebruik van) en technisch gezien is men nou ook weer niet zo ver dat je een complete videokaart in de vm kunt draaien. Gevolg is dat je dan meldingen krijgt dat bijv. pixel shader 3.0 niet is geïnstalleerd. Als je echt grafisch veel bezig moet dan is virtualisatie niet de beste oplossing, kun je beter boot camp gaan gebruiken omdat je dan wel volledig aanspraak kunt maken op de videokaart.

Bijdrager
    thomth

het is gelukt, en ik heb net zelfs een game gespeeld

Bijdrager
    larreh

Haha, ik heb via paralells Lego Racers! Nostalgie!:sarcastic:
    Zelfs daarmee loopt hij soms al blokkerig.. lol..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.