8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Maestros

Videokaart

Goedemiddag,

Ik had een vraagje ik had word op een usb’tje van een vriend van me gekregen (gedownloade versie).

Maar tijdens het installeren begon me beeld heen en weer te schuiven en te verspringen en grijze strepen kwamen er allemaal. Dus gereset en toen deed die het weer normaal, maar nu keek ik bij aparatuur. En er staat bij mij videokaart

AMD RADEON HD 6750M GPU PCIe
    INTEL HD-VIDEO GPU Ingebouwd

zitten er nou 2 videokaarten in mijn macbook en levert dit een conflict met elkaar op?

Gr Mike

Bijdrager
    daanclasener

de intel hd-video is de geïntegreerde chip in de processor, de AMD is de aparte videokaart.

levert geen problemen op en is gemaakt om goed af te wisselen om stroom te besparen.:)

Bijdrager
    Maestros

ah Oke !
    Maar volgens mij ziet mijn mac alleen de “AMD RADEON HD 6750M” niet, want als ik klik op
    apple logo -> over deze mac -> meer info
    dan krijg ik een scherm te zien met achter videkaart Intel HD-video 3000 512MB

Terwijl als ik dan nog een keer op systeemoverzicht klik en dan op video/beeldscherm en dan op me AMD Radeon klikt dan staat er dat die videokaart 1024 MB is..

Dus dan ziet die hem niet toch, want anders zou er toch in dat andere scherm wel AMD staan ipv intel ?

Bijdrager
    Niels

Word op een usbtje… Vast heel legaal. Bespaar je voortaan de moeite en koop gewoon office in de winkel (je hebt toch ook een hoop geldneergelegd voor je MacBook, waarom zou je dan gaan kutten met illegale software?)

Bijdrager
    daanclasener

volgens mij is het mogelijk de default videokaart te kiezen, moet je even opzoeken met google oid

Bijdrager
    mfduffel

Weet niet zeker bij de macbook, maar bij een windows pc is het zo dat de intel chip gebruikt wordt als er grafisch geen hoge prestaties nodig zijn (surfen op internet, documenten lezen enz.) zodra die prestaties niet meer volstaan, wordt automatisch op de krachtigere videokaart overgeschakeld. (Video, games enz.). Zo bespaar je energie. (Tja, m’n werk-laptop is nog windows, kreeg geen toestemming voor een macbook:( )

Bijdrager
    Rickje
    NielsDam op 09 juni 2013

Word op een usbtje… Vast heel legaal. Bespaar je voortaan de moeite en koop gewoon office in de winkel (je hebt toch ook een hoop geldneergelegd voor je MacBook, waarom zou je dan gaan kutten met illegale software?)

Pff, moraalridder.

Bijdrager
    Maestros

bedankt voor jullie reacties ik heb het volgende gedaan.
    Programma gedownload om te kunnen zien welk van me twee videokaarten actief is, voornamelijk is de intel idd actief bij kleine processen.

Maar nu is het volgende:
    Word heeft die kunnen installeren toen ik hem weer opnieuw opstarten, maar nu heb ik autocad (student versie) geinstalleerd.
    Toen ik hem wou open, opende die hem even en sprong me beeld op grijs. Opvallend was wel toen dit gebeurde toen hij naar de AMD RADEON HD 6750M videokaart over switche.

Nu probeer ik hem op te starten en krijg ik het apple logo & opstartgeluidje je zien en te horen, deze verdwijnt dan en springt het beeld op grijs. Als ik hem dan even zijn gang laat gaan hoor je op een gegeven moment de ventilatoren steeds harder gaan draaien. Als ik in het begin een toetsencombinatie indruk komt hij niet verder dan een blauw scherm. Iemand toevallig een idee hoe dit mogelijk is en wat hieraan gedaan kan worden ?
    GR

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.