11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    sypie

Videofragment van 3MB naar 248MB met iMovieHD?

Hallo,

Voor een musical project heb ik een klein stukje video nodig die ik moet knipen uit een DivX of XviD film. Dit stukje wat ik er dan uit knip moet ik omkeren en achterstevoren af kunnen spelen.

Hoe kan dit het makkelijkst?

Of iemand moet een mooie zonsopgang en een zonsondergang hebben van elk een seconde of 30?

Inactief
    Anoniem

DivX knippen doe je met b.v. Explicit.

http://sveinbjorn.sytes.net/explicit

Omkeren van film kan iMovie.

Bijdrager
    awi

anders eerst omzetten naar een editable format mbv QT pro, bijv DV of photojpeg

Bijdrager
    sypie

Explicit loopt er op vast en sluit plotseling af. Ik ben nog niet naar eventuele fouten op zoek geweest.
    Ik begin me nu af te vragen of het wel een echte DivX is… Het geluid is in ieder geval niet standaard want QT speelt het niet af zonder extra toevoegingen.

Is er ook een applicatie wat alle bestandsinfo laat zien?

Moderator
    unSOUND

in QuickTime tijden het afspelen van het filmpje appeltje-i of appeltje-j klikken.

Bijdrager
    sypie

Ik heb het inderdaad voor elkaar met quicktime. Ik kan een selectie maken en deze apart opslaan als een .mov bestandje. Het geluid blijft daar zelfs ook goed bij!

Nu zit ik met het omkeren van dit kleine (30 seconden) stukje video..

Iemand?

Moderator
    unSOUND

Zakske gaf het antwoord al in de eerste post van dit topic… :wink:

Bijdrager
    sypie

Ik kon de optie eerst niet vinden..na enig gepuzzel toch voor mekaar gekregen!

Mijn dank is groot…Denk dat ik zeer binnenkort nog wat video dingetjes heb..(musical is groot project..)

Nu heb ik een stukje uit een Divx geknipt dit is 2,3 MB groot.

Ik doe daarmee: importeren in iMovieHD -> knip het in 2 stukjes ->alles achterstevoren afspelen -> uit video-fade out maken -> exporteren naar QT

En dan ineens is mijn zelfde stukje video 248,8 MB groot… (als MOV bestand)

Hoort dit zo te zijn?

topictitel aangepast

Schopje -> niemand die weet waarom een stukje video van 2,3 naar 248 MB gaat? Het is namelijk nogal een onzinnig groot verschil…

Bijdrager
    sypie

Weer een schopje…nog steeds niemand die weet waarom een klein fragmentje zo groot moet gaan worden?

Bijdrager
    sally

iMovie maakt er dv van… neem ik aan.
    Reken maar 1Gb voor 5 minuten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Divx is zo’n beetje de zwaarste compressie die je kunt hebben. Vandaar dat het na “de-compressie” op DV standaard een stuk groter wordt. Is helemaal niet zo gek.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.