4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bko

Videoformaten final cut pro

Beste OMT’ers,

ik ben vorige maand naar Israel geweest om daar een documentaire te maken. Nu weer thuis aangekomen wil ik beginnen met monteren, maar ik weet niet in wel formaat ik dat het beste kan doen.
    Ik heb gefilmd met een canon xm1, dat is een DV formaat. Ik heb deze beelden ingeladen met FCP als DV pal (25 fps) 720 x 576. Ik heb expres in een 4:3 verhouding geschoten zodat ik er later 16:9 van kan maken. Het 16:9 op de camera zelf is anamorphic, dus aan videokwaliteit zal het toch niks uitmaken.
    De interviews heb ik gefilmd met een Nikon d90, een dslr camera. Hiervan is het formaat Apple OpenDML JPEG (24 fps) 1280 x 720. Als ik deze bestanden in de timeline van FCP zet, moet ik steeds renderen.
    In welk formaat kan ik het beste de interviews(en misschien ook de andere beelden)omzetten, en hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt!
    Bart

http://www.hetconflict.com/

Bijdrager
    Elmo0o

Ik zou ze zelf gewoon omzetten naar mov’jes.
    Doe je ook als je je beelden in laad.

Succes met je project

Bijdrager
    1234

Zet ze om naar hetzelfde formaat als waar je mee gaat editen (dv pal) met het gratis programma mpeg streamclip.

Bijdrager
    bko

Ik heb de dslr films nu omgezet via mpeg streamclip naar prores 422 (LT), dan kan ik de hd kwaliteit van de spielgelreflex nog even behouden. Het monteren gaat hiermee prima!
    bedankt!
    Bart

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.