20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

Videocamera tussen 100 en 200 euro

Hallo,

Ik wil graag beginnen in de video wereld, maar ik heb geen videocamera. Nou heb ik al even rondgekeken op de website van Canon, maar daar vind ik ze niet van onder de 300 euro. Nou mijn vraag: Zijn er ook camera’s van tussen de 100 en 200 euro?

Bijdrager
    maclover111

even bij de mediamarkt binnenlopen ??
    verder zijn de camera’s van Canon wel goede kwaliteit en zijn dus hun geld wel waard !

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt al een Canon MV890 of MV900 kopen voor onder de 200 euro.
    Gewoon even goed zoeken

Bijdrager
    dnhems

beginnen in de videowereld,… wat zijn je plannen dan? en wat wil je gaan filmen, ik zou aan de hand daarvan je camera selecteren.

Bijdrager
    Afroman

Wat ik wel aanraad is een camera met FireWire aansluiting, dat gaat toch sneller. En eentje met een flashkaartje/harddisk. dat is makkelijker, goedkoper en je kunt het vaker gebruiken.(daarom is het goedkoper)

Bijdrager
    Macvideo

Het lijkt mij juist geen goed idee om een camera met flashcard of harddisk te nemen. Je krijgt met mini dv nog altijd het beste resultaat. En een mini-dv tapeje kost ± € 4 à 5. Een leuke camera voor jou lijkt mij de JVC GR D720. Deze neemt op in breedbeeld 16:9 en normaal 4:3. Deze camera is al een jaar in gebruik bij mijn vrouw en geeft goede scherpe beelden en mooie kleuren.
    De prijs hiervan is vanaf € 169,-. Zie kieskeurig.nl

Bijdrager
    Koning Frank

@Pieterr: Bedankt voor de link!
    @Turbo & Macvideo : Moet de camera nou flash of harddisk zijn of mini-dv?
    @dnhems: Ik ga in ieder geval geen Hollywoodfilm opnemen, dus echt pro hoeft die niet te zijn. Meer een beetje uitproberen met korte filmpjes, kleine verhaaltjes, en dan in de computer special effetcs toevoegen met after effects, daar ik al mee bezig ben.

edit: Hoe weet ik trouwens of een camera mac – compactable is?

Bijdrager
    Macvideo

Compressie bij mini-dv is minder dan bij flashcard of harddisc. Mini-dv kun je zo op je mac aansluiten en rechtstreeks met i-movie importeren en monteren.

Bijdrager
    Bergbewoner

Het is vrij simpel: Met een camera voor onder de 200 euro kom je er gewoon niet. Wil je een beetje een figuur maken dan moet je gewoon meer geld betalen, de beelden en de mogelijkheden laten anders echt te wensen over!

Tips:
    1 Kijk naar een camera met zoveel mogelijk CCD’s. Hoe meer hoe beter. In de goedkope modellen zit er standaard maar 1, maar in de betere camera’s zitten er vaak drie. Meer CCD’s betekent beter beeld, meer kleur, meer contrast, etc.

2Slim is om te kijken naar HD camera’s, die hebben standaard 3 CCD’s en daarnaast kun je in HD opnemen, handig voor als je ooit iets in de bios wilt gaan doen, of iets wilt tonen op een groot scherm.

3 Kijk of je externe apparatuur aan kunt sluiten. Dingen als lampjes, maar vooral microfoons zijn onmisbaar! Wat als je een scene op wilt nemen, je draadloze microfoons geregeld hebt, maar geen ingang op je camera hebt……..

4 Een HardDisk-recorder is handig en scheelt bandjes. Je moet voor jezelf bepalen of dat een probleem is. Bandjes zijn ook niet mega-duur meer en nemen vaak lossles (zonder kwaliteitsverschil) op. Op een harddisk-recorder vindt er gelijk compressie plaats. Daarnaast is het belangrijk om te kijken of het formaat waarmee opgenomen wordt op de camera rechtstreeks binnen te halen valt in de videobewerkingssoftware!

Succes en besef: geef liever wat meer uit, als je echt aan de slag wilt. Zie het als een investering!

Bijdrager
    EmuuuH

misschien is de toshiba camileo hd wat voor je:

http://www.officecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=videocamera-s_3&CatIds=1977200,1977225,1977234&webid=5901485&affixedcode=WW

heb hem zelf al even geprobeert, ziet er goed uit, ik weet alleen niet hoe het beeld er op de computer uitziet.

Bijdrager
    Macvideo

@ Bergbewoner
    Ook voor < € 200,- kun je een goede camcorder krijgen.
    1. Zoveel mogelijk CCD’s is niet absoluut noodzakelijk. Ook 1 (CMOS) is goed of misschien wel beter. Vele camera’s van Canon worden daarmee uitgevoerd.
    2 3 CCd-camera’s zijn niet altijd een HD. Kijk maar bij Panasonic. Ook heeft een HDV camera niet altijd 3 CCD’s. Kijk maar bij Canon HV 20 of Hv 30.
    3. Externe apparatuur aansluiten is bij topicstarter niet nodig hij wil geen productie met 20 acteurs opnemen.
    De Canon MV 900 en de JVC GR D720 voldoen zeer goed aan de eisen die hier gesteld worden en zijn beiden volwaardige en kwalitatief goede camera’s.

Bijdrager
    Pieterr

Ik ben het helemaal met Macvideo eens. Als je even naar de leeftijd van de vraagsteller kijkt, heeft het weinig zin om hem een camcorder van 1000 euro aan te praten. Het gaat tenslotte toch om de creativiteit en niet om de “bells and whistles”!

Dit doet me trouwens terugdenken aan de tijd dat ikzelf ongeveer zou oud was, en van mijn vader z’n oude Voigtländer fototoestel kreeg om mijn eerste foto’s mee te maken… niks geen autofocus maar wel leuke foto’s! (In welke schoenendoos op zolder had ik ze ook alweer gelaten?;-) )

Bijdrager
    Rickje

Goedemorgen, ben vrijwel net wakker, maar mijn oog viel op dit onderwerp.
    Ik heb 2 weken geleden een iMac aangeschaft, prima computer. Hiernaast heb een week geleden bij toeval een filmpje van een vriendin bewerkt. Ze kon het zelf niet en ik vind het leuk werk. Juist omdat ik het filmen, monteren en bewerken leuk vindt zocht ik afgelopen dagen ook naar een leuke, betaalbare camera. Zelfde prijsklasse als de topicstarter en ik denk vrijwel dezelfde eisen.

Ik heb dit topic even nauwkeurig gevolgd en de JVC GR D720 ziet er erg leuk uit. Zelf had ik een andere camera op het oog. Is qua opties vrijwel gelijk. Prijsklasse is hetzelfde. En als ik ze even vergelijk op kieskeurig.nl dan vind ik de Sony DCR-HC51E bepaald niet slechter dan de JVC.
    Vergelijk zelf anders.
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=camc&id=01E4DD06C7CDE6C5C12572A50054976F~B7D71D137BDED1E1C12573E80042E7CD

Daarnaast vind ik het ook raadzaam om even op Youtube het type camera in te tikken. Bij de Sony HC51E zijn prima filmpjes te vinden.
    http://www.youtube.com/watch?v=xJj2KdBUAxI&feature=related
    :)

Bijdrager
    Macvideo

Dat is ook een prima camera zo te zien aan de specificaties. Ik meen echter dat het geen 16:9 display heeft. De andere twee camera’s wel. Vraag dat dus wel even na.

Bijdrager
    Koning Frank

Oke, bedankt allemaal. Ik denk dat ik er wel overuit ben (de sony).

Bijdrager
    Rickje

Okee :)

Als je ‘m binnenkort aanschaft, zou je dan je ervaring kunnen delen?
    Ben vrijwel zeker dat ik ‘m ga kopen. (Als is het om me vakantie op Texel vast te leggen) Extra gebruikerservaringen vind ik natuurlijk niet erg.

Bijdrager
    fozzy

Moi,

Ik heb sinds 2 weken ook een camera aangeschaft. De JVC GR-D815. (hierover heb ik pas een topic gestart).
    Hij bevalt tot nu toe prima, maakt goede beelden, inderdaad met Firewire over te brengen naar de mac.

Moet nog wel n kabeltje halen trouwens.
    De camera kostte afgelopen week bij Expert 188 euro, staat nu in de nieuwste folder voor 185 meen ik.
    Gelijk 6 minidv’s erbij voor 8 euro totaal.

Standaard accucapaciteit is zo’n 105 minuten. Afhankelijk van het zoomen zal de tijd ruim voldoende zijn.
    Of je moet gelijk een grotere accu nemen,

De camera heeft 35x zoom meen ik, maar zoomen zonder ‘vaste hand’ of statief is echt moeilijk, al heb je een stabilisator ingebouwd. Handige camera, neemt op in breedbeeld, heeft geen zoeker, maar het gaat prima via het scherm.
    De beelden zijn superstrak, ook afspelend op m’n JVC lcd via de standaard meegeleverde kabel.

Bijdrager
    sonmez

De Panasonic NV-GS90 is ook wel een aanrader.
    Is met hardwarematige breedbeeld opname, dit vind ik ook belangrijk. Tegenwoordig wordt alleen maar breedbeeld lcd’s aangeschaft. Bovendien is het ook goed getest. De voorganger was ook al goed uit de test gekomen.
    De prijs ligt ongeveer tussen de € 220,- en € 260,-

Bijdrager
    fozzy

Lees dit commentaar ook even op tweakers.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1127939/1

Moderator
    Rivanov

Afgelopen maandag de Sony HC53E gekocht, prima camera!
    Perfect voor de doeleinden die ik voor ogen had, namelijk gewoon wat hobby’en!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.