8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maca

Videocamera met groothoek voor opname in stadion

Ik ben op zoek naar een videocamera die in een voetbalstadion het totale voetbalveld in beeld krijgt.
    Heb de Canon XL-2 getest maar die krijgt alleen 1 helft in beeld zonder groothoek, met groothoek erbij is ie helemaal te prijzig voor ons. Afgelopen week een Panasonic (NV GS27) getets met groothoek (0,5x) en deze brengt zonder te zoomen 3/4 van het veld in beeld. Op zich prima maar de beeldkwaliteit van deze redelijk goedkope camera was in ons videoanalysesysteem (Sportscode Elite) matig.

Nu ben ik op zoek naar een camera met goede beeldkwaliteit zonder teveel toeters en bellen maar die wel, met behulp van een groothoeklens, minimaal 3/4 van het voetbalveld in beeld krijgt.

Ben nu aan het kijken naar een NV GS-500, maar heb deze nog niet kunnen testen. Wacht even op de groothoeklens voor deze camera.

Heeft iemand een nog een ander beter idee?
    Tips van experts natuurlijk van harte welkom.

Bijdrager
    postman

Misschien de 3x groothoek voor de XL 2 tweedehands op ebay ofzo kopen? voor 600 euro heb je er een, of goedkoper als je goed zoekt.

Bijdrager
    reposte

XL-2 en dan een groothoekobjectief huren?:?

Bijdrager
    maca

De XL-2 is sowieso al te prijzig voor ons (stond niet goed vermeld in 1e bericht) en huren (groothoek) is geen optie, we gebruiken de camera bij elke wedstrijd. Dat wordt een dure aangelegenheid.

Bijdrager
    postman

misschien is het dan wel handig als je vermeldt wat het wel mag kosten.
    Misschien een 2ehands xl1(s) een optie?

Bijdrager
    maca

Tja, ligt aan de specs denk ik, maar zo tegen de € 2000 is denk ik wel te doen. Dat is dan incl groothoek! De XL-2 is denk ik te uitgebreid voor ons, wij filmen alleen de wedstrijd en gebruiken die voor de spelers, dus niet om die op tv te laten zien o.i.d.. We gebruiken beelden voor op laptop en beamer en knippen beelden voor op dvd.

Bedankt alvast

Bijdrager
    Yorrr

Waar het op neer komt is : de spelers laten zien wat er beter kan door een totaal beeld ?

Ik denk dat een Kleiner ( DV ) model voldoet

Er zijn zelfs lensjes van Raynox te koop voor +-50 euro

Bijdrager
    maca

Ja daar komt het inderdaad op neer. Of in teambesprekingen (beamer) of individueel (laptop). De software zelf kan ook inzoomen maar dan wordt met matige beeldkwaliteit (1ccd?)het ingezoomde beeld erg korrelig en dat hoop ik te voorkomen met betere kwaliteit camera (3ccd). Is dat ook zo?

De laatse panasonic (matige beeldkwaliteit, GS NV27) had een kleinere lens waardoor er met de groothoeklens (0,5) een groter gedeelte van het veld zichtbaar was, zeg ik het zo goed? Met de betere camera’s wil ik ook een groothoek hebben die vergelijkbaar deel van het veld in beeld kan brengen (waarschijnlijk groter dan 0,5 omdat lens groter is, klopt dat?)

Heb inderdaad bij Raynox al gekeken en zag ook een fisheye, wat is dat?
    Ben er niet helemaal in thuis dus graag hulp aub.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.