13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Videocamera kopen die 100% Apple “Proof” is…..

Ben nu bezig met mijn derde cam. Mijn eerste, een Sony DCR-PC7E is prima maar heel oud. De eerste DV cam geloof ik zelfs. De tweede vind ik gewoon een waardeloze cam. De derde heb ik nog net gekocht voor een faillisement bij Kral. Een JVC Everio HD recorder. Tuurlijk kan ie op een Apple….zeiden ze nog. Ja, met bagger software….Kwaliteit valt ook tegen.

Ben nu 2 dagen bezig om bestanden om te zetten en te importeren in iMovie.

Nu eigenlijk de vraag (anno juni 2007);

Wat is DE camera (die gewoon perfect werkt met iMovie) en mooi en goed is tot € 500,-?

Idem….maar dan tot € 1.000,-?

Moderator
    unSOUND

Sowieso niet een model met harde schijf of DVD nemen, die comprimeren al naar mpeg2 bij het opnemen, wat het monteren daarna zo moeilijk maakt. Kijk gewoon naar een model met een DV tape en een FireWire uitgang… dan zit je 99,9% safe.

Bijdrager
    huinkroese

Zou sowieso de DVD & HD cams links laten liggen omdat je dan met software aan de gang moet en zoals je zelf al aangeeft is dat vaak nogal problematisch.
    Heb zelf een JVC, maar die zou ik je niet aanraden eerlijk gezegd… heb zelf de beste ervaring met Sony Camcorders, dus als ik jou was zou ik eens bij Sony op zoek gaan naar een goeie DV camera.

Zorg dat er een iLink in- uitgang op zit en niet alleen USB, want dat is op de Mac ook wel eens lastig, en dan moet het gewoon werken in iMovie.

Succes.

Bijdrager
    huinkroese
    ”unSOUND”

Sowieso niet een model met harde schijf of DVD nemen, die comprimeren al naar mpeg2 bij het opnemen, wat het monteren daarna zo moeilijk maakt. Kijk gewoon naar een model met een DV tape en een FireWire uitgang… dan zit je 99,9% safe.

Haha, spraken zij in koor. : )

Moderator
    unSOUND

Hij ’s fijn…. :D

Bijdrager
    elpaso

Ben nu ook sinds dit jaar aan mijn derde camera en ook nu weer een Sony met DV tape. Gebruik nu een SonyDCR-HC44E met Zeiss lens . 12 x optische eb 800x digitale zoom. Zeer compact, licht en makkelijk met montage firewire. Je kan ze nu voor rond de € 400,- kopen. Volgens website Sony worden ze niet meer gemaakt.Standaard accu gaat lang mee, maar heb extra grotere erbij gekocht. Opladen kan alleen via docking station aan de camera.

Bijdrager
    ram0n
    Bijdrager
    Kleintje

Had ook eerst moeten lezen voordat ik cam ging aanschaffen….. :D

Bijdrager
    Joffry
    ”ram0n”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=101619&highlight=

:)

Van jou wordt ‘Kleintje’ niet veel wijzer, volgens dat topic ben je nog aan het spelen met………

Bijdrager
    ram0n

ok ben nu klaar met spelen:)
    die panasonic mini dv is een top camera!

Bijdrager
    Undaunted

Ik heb onlangs deze camera gekocht:
    http://www.jvc.nl/product.php?id=GR-D770EX&catid=209&sub=ts#product-tabs

Nou staat er bij dat het 1/6″ CCD is. Is dat goed? Ik kan er nergens een duidelijke uitleg over vinden…

Bijdrager
    Undaunted

Ik heb onlangs deze camera gekocht:
    http://www.jvc.nl/product.php?id=GR-D770EX&catid=209&sub=ts#product-tabs

Nou staat er bij dat het 1/6″ CCD is. Is dat goed? Ik kan er nergens een duidelijke uitleg over vinden…

Bijdrager
    CaDoc

Heb zelf een jaar geleden een Panasonic NV-GS280 gekocht en ben er heel blij mee. Werkt simpel en doeltreffend. De export naar de Mac is met Firewire een heel koud kunstje, de kwaliteit prima. Heb vooral veel plezier van de optische beeldstabilisatie en de drievoudige CCD’s waardoor de kleuren goed zijn.

Het iets duurdere model heeft native breedbeeld, achteraf had ik net iets meer hiervoor moeten willen uitgeven. Ik had op dat moment echter nog geen breedbeeld-TV en zag toen de direkte meerwaarde er niet van in:oops:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.