8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iCa

Videocamera aanschaffen — Samsung VP-D371

Hallo,

Ik kom al een tijdje op macosx maar heb nu effe een profiel aangemaakt omdat ik een vraag heb
    (misschien wel meer de komende tijd :wink: , maar ik begin hier maar mee)

Ik wil graag een camcorder aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op de Samsung VP-D371.
    Deze slaat op mini-DV op en heeft een fireware aansluiting. Misschien een beetje stomme vraag, maar
    kan ik die camera ook gebruiken icm iMovie? (zodat het wel soepel loopt)
    Of moet je dan speciale software hebben oid?

Alvast bedankt!

PS; heb sinds een 2 maanden een iMac Intel (en ben er superblij mee!) :apple:

Bijdrager
    MacTS

Slim van je om te kiezen voor een camcorder die met DV-tapes werkt. Ik ken de Samsung niet, maar DV in combinatie met firewire is de beste manier om films in iMovie te bewerken. Het antwoord op jouw vraag is dus volmondig: ja. Je hebt ook geen aanvullende software nodig. Eventueel bij de camera geleverde software zal waarschijnlijk uitsluitend voor Windows zijn.

Bijdrager
    J.C.

Let wel op dat ze ook een firewire kabel mee leveren. Een vriend van me had een Sony camcorder, werkte op zijn oude windows, maar toen hij een nieuwe iMac had kreeg hij hem niet aan de praat.

Hij zat te klooien met een USB kabel, en er was geen FireWire aansluiting mee geleverd. Die moet je dus misschien nog appart aanschaffen;)

Bijdrager
    MacTS
    ”J.C.”

er was geen FireWire aansluiting mee geleverd.

Klopt, Sony levert er geen firewire-kabel bij. Laat je dus niet verleiden een dure Sony iLink kabel van € 80 of zo erbij te kopen, want dat is gewoon een firewire-kabel. Die kun je voor een fractie van de prijs in elke computerwinkel kopen.

Bijdrager
    iNico

ik heb ook een vraag over zo wa het zelfde

zijn cameras met een Harde Schijf ook goed of niet? want ergens in dit forum heb ik geleze dat dat niet goed was …

Bijdrager
    iCa

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb inmiddels de camera aangeschaft en een firwirekabeltje. Alles werkt goed!

Ik ben alleen nu aan het zoeken hoe ik het beste videobeelden van oude videobanden naar m’n macje krijg zodat ik die kan bewerken.. :?
    Nou ja, ik stoei nog even verder. Wellicht heb ik jullie hulp nog een keer nodig maar ik zal eerst zelf even spitten in alle informatie.
    :wink:

Bijdrager
    Tego

iCa: dus die Samsung camera werkt direct?
    Ik had elders gelezen dat hij niet werkte, vandaar de vraag… staat momenteel in aanbieding hier in een supermarkt en heb nog een nest oude miniDVs die ik moet samen mixen; vandaar dat ik me zo een camera zou aankopen.

Bijdrager
    Rob Voorwinden

>Ik ben alleen nu aan het zoeken hoe ik het beste videobeelden van oude videobanden naar m’n >macje krijg zodat ik die kan bewerken.. :?

Koppel je oude videorecorder met een verloopstekker – of twee;) – aan je nieuwe digitale videocamera. Speel je oude videoband af en neem dat op met je nieuwe digitale videocamera. Laadt de zaak daarna gewoon in iMovie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.