10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Connie Kraaikamp

Videobestanden vanaf externe harde schijf in iMovie bewerken

Hallo!

Ik heb onlangs al mijn digitale filmmateriaal op een externe schijf gezet en wil dat gaan bewerken in iMovie. Het liefste zou ik vanaf die externe schijf werken om mijn HD zoveel mogelijk vrij te houden. In de gebeurtenisbibliotheek zie ik wel de naam van de externe schijf staan, maar het lijkt alsof hij leeg is. Is de schijf misschien niet goed geformatteerd ( hij geeft aan: NTFS-3g (MacFUSE))of is het niet mogelijk om vanaf een externe schijf te werken?

Alvast dank voor jullie hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Je kan als je die externe hd alleen voor je Mac gebruikt (zonder windows dus) het beste Mac OS Uitgebreid (journaled) formatteren. In dat geval moet je dus eerst je materiaal veilig stellen, want je externe hd wordt dan gewist.

Uiteraard kan je vanaf je externe hd werken. Als je die schijf dubbelklikt, zie je dan dus helemaal niets aan materiaal staan?

Moderator
    Night

Let wel op: iMovie slaat standaard zijn bestanden (die behoorlijk groot kunnen worden) op op je HD in de map movies in je home-folder. Zorg er wel voor dat deze bestanden ook op je externe disk komen te staan (save-as).

Bijdrager
    Beech

Als je iMovie opent worden alle harde schijven weergeven, zowel in Projecten, bovenste gedeelte, als in Gebeurtenissen, onderste gedeelte. De gebeurtenissen op je interne harde schijf zijn zichtbaar. Nu kun je die of kopiëren, door een gebeurtenis te kiezen (wordt blauw) en deze te slepen naar je externe harde schijf in de linker kolom, of te verplaatsen door dezelfde handeling, met de CMD-toets ingedrukt (je ziet dan geen groen plusje).
    Hetzelfde kun je doen met je reeds aangemaakte projecten.
    Als je alles verplaatst maak je zo je interne HD minder vol.
    Je moet niet op Windows-manier in Finder je zaken verplaatsen, omdat dan de in iMovie opgeslagen informatie, met name waar in een project alles vandaan komt, niet meegekopiëerd wordt.

Bijdrager
    Beech

Zie ook hier.

Bijdrager
    Connie Kraaikamp

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ben er nu uit!

Bijdrager
    roooosje

Een oud topic, i know, maar ik probeer hetzelfde te bereiken.
    Alleen bij mij is het symbool van de harde schijf niet zichtbaar.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    McD44N

Als die harde schijf het gewoon doet, dan is ie bereikbaar via de Finder, en dan Ga > Computer.
    Dat de schijf niet zichtbaar is op de Desktop komt waarschijnlijk door een instelling in de voorkeuren van Finder.
    In het eerste tabblad ervan kun je kiezen wat er zichtbaar is op de desktop.

Bijdrager
    roooosje

De schijf is wel zichtbaar op computer, niet in i-movie.
    Vanuit i-movie naar schijf slepen werkt niet, had al gezocht in andere topics en daar staat elke keer dat de schijf ook zichtbaar moet zijn binnen het programma imovie.

Bijdrager
    vbosschaart

Hoi rooooosje,

Ik heb hetzelfde probleem!!
    Sinds de update van iMovie is de externe schijf niet meer zichtbaar blijkbaar…..
    Je moet alle media volgens mij eerst in iMovie importeren en vervolgens verschijnt deze dan pas in je bibliotheek.
    De media staat dan op je interne harde schijf, wat nou net datgene is wat we niet willen……

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? Ik zit echt met mijn handen in mijn haar omdat ik een grote hoeveelheid film heb die ik wil bewerken.
    Tot overmaat van ramp zijn deze filmpjes (AVI) te groot om in zijn geheel te importeren in iMovie.
    Als ik ze importeer blijft er per filmpje maar een minuut of 9 over van het gehele bestand.

Zit er over te denken om toch maar een ander programma aan te schaffen ipv iMovie (misschien is dat ook stiekem wel de bedoeling van Apple?)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.