12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    maxim22

videobestanden afspelen

hey allemaal ik ben net geswichted ( iMac 24 heel mooi) maar ik heb een probleempje
    ik heb een aantal avi bestanden op mijn pc staan maar mijn mac wil die niet afspelen, hij leest ze wel perfect, hij weet de lengte … maar er komt geen beeld en geluid uit

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

Bijdrager
    roy

Wat voor videobestanden zijn het? (divx, xvid, etc) Een avi kan namelijk vanalles zijn.

Download anders VLC die speelt bijna alles af.

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Wil je het in quicktime afspelen, zoek dan even op dit forum naar het codec pack van Unsound

Bijdrager
    maxim22

bedankt het werkt perfect!!!

Moderator
    unSOUND

Let er wel op ( waarom verteld niemand dat er bij als ze VLC adviseren ? ) dat als je gebruik maakt van VLC, je je films nog steeds niet kunt gebruiken in FrontRow, iMovie, iDVD en andere programma’s. Als je dat wilt zul je toch de codecs moeten installeren, en die staan in de F.A.Q.:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329

Bijdrager
    Proof of Youth

Ik heb DIVX codecs geinstalleerd maar ik kan nog steeds geen .avi afspelen in quicktime?

Bijdrager
    roy
    ”unSOUND”

Let er wel op ( waarom verteld niemand dat er bij als ze VLC adviseren ? ) dat als je gebruik maakt van VLC, je je films nog steeds niet kunt gebruiken in FrontRow, iMovie, iDVD en andere programma’s. Als je dat wilt zul je toch de codecs moeten installeren, en die staan in de F.A.Q.:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329%5B/quote:96a1770111%5D

HIj vraagt daar toch niet om? Alleen afspelen, en hoezo ga je er vanuit dat iedereen frontrow heeft of met iMovie en iDVD etc werkt? De meeste mensen willen alleen iets van internet afspelen heb ik uit gemerkt ervaring.

Moderator
    unSOUND
    ”roy”

HIj vraagt daar toch niet om?

En toch kan het nooit kwaad om het er even bij te vermelden… Hoeveel topics zijn er al in het verleden gestart omdat mensen hun filmpjes niet in iMovie of iDVD kregen ? Veel. En allemaal begonnen ze hun eerste post met: “Ik heb VLC al ge├»nstalleerd, dus…”

Mijn ervaring na 5 jaar op dit forum ? Vermeld gewoon zoveel mogelijk, en niet alleen dat specifieke deel waar men naar vraagt. Op school leerde je ook meer dan alleen waar je naar vroeg.

Moderator
    unSOUND
    ”Kabouter”

Ik heb DIVX codecs geinstalleerd maar ik kan nog steeds geen .avi afspelen in quicktime?

Wie zegt dat een avi ook een DivX film is ? AVI is een universele extensie die voor honderden soorten films gebruikt wordt.

Bijdrager
    roy
    ”unSOUND”
    ”roy”

HIj vraagt daar toch niet om?

En toch kan het nooit kwaad om het er even bij te vermelden… Hoeveel topics zijn er al in het verleden gestart omdat mensen hun filmpjes niet in iMovie of iDVD kregen ? Veel. En allemaal begonnen ze hun eerste post met: “Ik heb VLC al ge├»nstalleerd, dus…”

Mijn ervaring na 5 jaar op dit forum ? Vermeld gewoon zoveel mogelijk, en niet alleen dat specifieke deel waar men naar vraagt. Op school leerde je ook meer dan alleen waar je naar vroeg.

Hij is toch ook niet gaan zoeken, had daar ook over kunnen beginnen. Ik heb hem ff geholpen met zijn filmpje en hij kon het afspelen. Overkill is niet altijd handig, en zeker niet bij switchers

Moderator
    unSOUND
    ”roy”

Overkill is niet altijd handig, en zeker niet bij switchers

Het is maar wat je overkill vindt… Ik vind het gebruik van meerdere player juist overkill…

Bijdrager
    maxim22
    ”unSOUND”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329%5B/quote:1bb81c685b%5D
    dat is dan raar want ik ben net een dvd aant branden wat perfect lukt

Moderator
    unSOUND

Met iDVD of met Toast ? Toast heeft namelijk zijn eigen codecs… iDVD kan alleen films branden die QuickTime kan openen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.