10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    RenaultF1

videobestand kunnen afspelen en bewerken

Ik heb hier thuis een DVD-recorder van panasonic staan, en als ik iets op DVD-ram zet staat dit in ***.vro. Als ik nu op mijn windows PC de extensie verander naar ****.avi kan ik het bestand afspelen met windows media player. Nu wil ik het op mijn mac met imovie kunnen bewerken en dan met iDVD op DVD zetten want de TV is toch meestal bezet zodat ik niet direct met de DVD-recorder kan bewerken.

Dus ik heb dat avi bestand op een harde schijf gezet en die aan mijn mini gehangen, maar die kan het natuurlijk niet afspelen, zowel quicktime, imovie en windows media player for mac laten het afweten. Wat zou ik hier nu juist moeten dan om het aan de praat te krijgen?

Bijdrager
    iJet

Probeer het eens met MPEG Streamclip. Ik heb trouwens nog nooit van .vro gehoord…

Bijdrager
    RenaultF1
    ”iJet”

Probeer het eens met MPEG Streamclip. Ik heb trouwens nog nooit van .vro gehoord…

vro is gewoon een extensie die panasonic bedacht heeft maar in feite zijn het mpeg bestanden. Wat wel raar is, de ene windows pc speelt ze en de andere niet. Heb er niet echt op gelet, maar denk dat pro versies (XP pro en 2K pro) ze kunnen afspelen en home versies (XP home, 98, Me, …) niet.

Maargoed, zal dat prog even proberen

Moderator
    unSOUND

Zomaar een tip… zoek eens naar topics met als zoekwoord: vro

Dan krijg je dit… :wink:

Bijdrager
    RenaultF1

ben er dankzij dat programma achter gekomen dat ik de quicktime mpeg2 afspeelcomponent nodig heb. Dat klinkt voor mij als geldklopperij, is er geen mogenlijkheid om dit zonder geld hier aanuit te geven het afspeelbaar te krijgen en te kunnen bewerken in imovie?

Bijdrager
    PietjePuk

Biedt iSquint geen oplossing?
    http://www.isquint.org/

Bijdrager
    RenaultF1
    ”pietjepuk6546″

Biedt iSquint geen oplossing?
    http://www.isquint.org/

ga ik zo dadelijk eens proberen, maar heb het ondertussen met wat gepruts in mpeg streamclip in gang gekregen.

Bijdrager
    iJet

Mooi:D

Bijdrager
    hobbes2210

iSquint is volgens mij al vervangen door Visualhub.

een onmisbaar stukje software voor het converteren van alle diverse codecs.

Erg mooi

Moderator
    unSOUND

Visual Hub is niks anders dan een programma wat ffmpegx gebruikt voor het rekenwerk. Waardering moet dus eerder naar de makers van ffmpegX gaan in plaats naar de makers van Visual Hub.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.