8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Videobeelden beter zichtbaar maken

Afgelopen nacht is er bij een auto van ons een ruit uitgesneden, vervolgens ging het alarm af en zijn de dieven gevlucht. Het nadeel is alleen dat de beelden niet duidelijk genoeg zijn (het was in de nacht) om de personen te herkennen.

Is er hier iemand die weet hoe je de beelden wellicht beter zichtbaar kunt maken? Of kan dit alleen in CSI;-)

Bijdrager
    Thoomas

Openen met Quicktime Player 7 (dus niet de gewone QuickTime Player) > Venster > Toon A/V-regelaars
    En dan een beetje met de helderheid en contrast spelen.

En anders kan je iMovie gebruiken met een effect om het beeld lichter te maken.

Bijdrager
    sedikit

Als ondeskundige zou ik het als volgt proberen:
    afspelen in de VLC Media Player http://www.macupdate.com/info.php/id/5758/vlc-media-player
    -ga naar VLC Player Menubalk/Venster/Uitgebreide besturing.
    -gebruik de schuifregelaars voor verhogen/verlagen contrast e.d.

Is het bestand niet geschikt om in VLC te openen, converteer het dan eerst met de MPEG Streamclip http://www.macupdate.com/info.php/id/5758/vlc-media-player

-open MPEG Streamclip/Menubalk/File/Open files/browse naar je bestand/File/Export to…/kies bij voorkeur AVI
    -save op b.v. je bureaublad
    -open het nu met VLC en volg de eerste instructie
    (er zullen geheid snellere methodes zijn, maar dit zou ├Čk proberen!)
    Edit: laatste opmerking klopt dus, Thoomas hierboven!

Bijdrager
    eiko

ja daar erger ik me altijd zo aan als ze in CSI inzoomen op een horloge van een man 100 meter verder op zodat ze kunnen zien hoe laat het was

Bijdrager
    Hansi2124

In Amerika kan alles;-)

Bijdrager
    Dr. Maddox

CSI inderdaad maar X-Files is er mee begonnen! En ik maar uitleggen aan mijn opdrachtgevers dat een plaatje van internet niet scherp genoeg is om groot af te drukken.. :slant:

Bijdrager
    dborneman

Bedankt voor alle reacties! Ik krijg het wel iets beter maar de gezichten zijn niet heel goed zichtbaar. Het blijft wel leuk om ze weg te zien rennen nadat het alarm af gaat;-)

Ik heb voor het vervolg maar gewoon de resolutie omhoog gegooid en de frame rate. Zal nu wel meer als een TB gaan opslokken aan data met 4 camera’s:-P

Inactief
    Anoniem

Of infrarood lampen:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.