4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    binaries4me

Videobeeld blijft hangen na export iMovie09

Ik ben een video aan het bewerken in imovie 09. Ik heb alles netjes geimporteerd van mijn canon FS100 die competibale is met imovie. Tot nu toe gaat alles perfect en wordt je zelfs blij dat alles zo soepeltjes gaat:lol: .
    Ik heb nu 1,5uur aan video met efecten overgangen muziekjes helemaal leuk. maar nu wil ik het gaan exporteren. Het exporteren duurt iets van 3 uur Ik heb een witte Macbook een jaar oud met 4gb geheugen en een 2,2GHZ dualcore. me video bestanden staan op een firewire schijf en daar edit ik dus op.
    Na het exporteren hou ik een video over en die leek het goed te doen maar na 20 min stopt het beeld en gaat het geluid verder over de heele film:cry: . Ik dacht ik ga hem nog een keer exporteren zal wel iets fout zijn geweest kan gebeuren. ik mac opnieuw opgestart en ben weer gaan exporteren dit maal had ik hem op klein gezet voor youtube formaat. ik kreeg weer het zelfde. daarna heb ik die scene verwijdert waar hij vast loopt, maar na weer 3 uur wachten liep die weer vast op een ander stuk. daarna heb ik het exporteren nog een keer geprobeert met quictime maar dat mog ook niet baten en dat exporteren duurde zelfs 10 uur.
    Nu is mijn vraag doe ik iets fout mis ik een instelling? Ik heb met imovie 08 ook meerdere video’s gemaakt maar daar nooit problemen mee gehad.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijdrager
    Hansi2124

Er schijnen wat bugs in iMovie 09 te zitten (heb ze zelf nog niet meegemaakt overigens). Is het geen optie om het naar iDVD te sturen en van daaruit te branden? Ik ben zelf ook met iMovie 09 bezig, maar ben nog niet klaar met het project op zich en daarna naar iDVD brengen, dus kan het verder niet voor je uittesten.

Bijdrager
    binaries4me

Oke naja als je klaar bent en het werkt wel bij jou laat het me dan maar even weten. hoe lang gaat jou video ongeveer worden?

Hoop dat andere nog wel een antwoord weten.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik vrees zo lang dat ik het over meerdere dvd’s moet verdelen, dus dan weet je het wel;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.