18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

Video8/DVD

Ik ben in het bezit van 7 sony Video8-90min.cas.bandjes, kan ik deze overzetten op b.v. DVD?
    En bestaat dan nog de mogelijkheid om h.e.a. te verbeteren aan de films?……
    Mijn oude V50E Sony-Video-Camera-Rec.Handycam-Digitaal- gekocht in 1988 werkt niet meer,
    kan van die positie uit dus geen verbeteringen aan de films aanbrengen.Ben wel van plan om in de toekomst een nieuwe filmcamera aan te schaffen, weet even nog niet welke?
    Uiteraard alle verwerkingen op mijn “iMac Os- 10.3.5- 1GHz PowerPC G4

Graag advies!……

Bijdrager
    KarelWillem

Je zal toch iets moeten hebben om die bandjes af te spelen.
    Een tweedehands camera op de kop tikken is misschien een oplossing.

Dan heb je een converter nodig om je filmpjes te digitaliseren.
    Een DataVideo DAC100 is een mogelijkheid. Reken op zo’n 175 euro voor een goede converter.

Je kunt nu de gedigitaliseerde films in iMovie bewerken en met iDVD een dvd maken (mits je een SuperDrive hebt natuurlijk).

Bijdrager
    ivan.roos

Volgens mij…

Jij kan wel die banden op dvd zetten. maar je moet een doos hebben om die banden te digitalizeren. (Kosten= tussen 150 en 400 euro).

Daarna kan je importeren.

Verbeteren… op welk opzicht?

Qua kwaliteit kan je bijna er niks aan doen want hoe je het opgenomen hebt maakt het verschil. DUS, het wordt niet beter qua kwaliteit. De voordeel van digitalizeren is… geen verlies van kwaliteit/jaar meer.

Hier ( http://www.blijfinbeeld.nl/ ) doen ze het voor jou. Ik vind het voordeliger dan een converter kopen voor 7 banden. :wink:

Bijdrager
    Gees

KIJK hier ben ik dus al een heel eind op weg.

Hartelijk dank!…

Groet van Gees

Bijdrager
    Gees

Oeps, toch nog een vraagje!…….

De vraag was; Verbeteren…..op welk opzicht?
    Nou bijvoorbeeld knippen het weghalen van verkeerde plaatjes,is dit dan nog steeds mogelijk?..

Bijdrager
    ivan.roos
    ”Gees”

Nou bijvoorbeeld knippen het weghalen van verkeerde plaatjes,is dit dan nog steeds mogelijk?..

Natuurlijk!!!

En titels, logo´s, foto´s bla bla bla toevoegen kan ook…….. tenminste…… als je een Mac gebruikt!! :P

Bijdrager
    glimburger
    ”Gees”

Ik ben in het bezit van 7 sony Video8-90min.cas.bandjes, kan ik deze overzetten op b.v. DVD?
    Mijn oude V50E Sony-Video-Camera-Rec.Handycam-Digitaal- gekocht in 1988 werkt niet meer,
    kan van die positie uit dus geen verbeteringen aan de films aanbrengen.Ben wel van plan om in de toekomst een nieuwe filmcamera aan te schaffen, weet even nog niet welke?

Graag advies!……

Zijn het video-8 tapes of Hi-8 tapes ?
    Laatstgenoemde (de Hi-8) kan je met een Sony Digital-8-camera gewoon afspelen en op die manier dan ook inladen in je Mac om ze middels iMovie, FCE of FCP te bewerken.

Bijdrager
    Gees
    ”glimburger”
    ”Gees”

Graag advies!……

Zijn het video-8 tapes of Hi-8 tapes ?
    Laatstgenoemde (de Hi-8) kan je met een Sony Digital-8-camera gewoon afspelen en op die manier dan ook inladen in je Mac om ze middels iMovie, FCE of FCP te bewerken.

Het zijn video-8 tapes

Bijdrager
    Gees
    ”ivan.roos”
    ”Gees”

Natuurlijk!!!

En titels, logo´s, foto´s bla bla bla toevoegen kan ook…….. tenminste…… als je een Mac gebruikt!! :P

EN MET trots gebruik die!!…..

Bijdrager
    pietzelfde

Beste Gees,
    Zelf heb ik nog een Video8 Pro Camera en een Video8 recorder. De camera werkt nog uitstekend maar de recorder heeft een probleem dat de lade niet meer opent. In ongeveer 1 maand heb ik apparatuur in huis die probleemloos van Video8 naar DVD kan scannen misschien kunnen we hier over praten?

Bijdrager
    Ruben
    ”glimburger”

Dit gaat helaas niet op. Niet iedere Digital8 camera van Sony kan analoge Hi8 tapes afspelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld de Sony DCR-TRV250E en daar kan ik wel ‘ouderwetse’ Hi8 tapes in -gebruiken-, maar tapes waar als iets (analoog) op staat ziet de camera gewoon als lege tape.:-(

Bijdrager
    Gees
    ”pietzelfde”

Beste Gees,
    Zelf heb ik nog een Video8 Pro Camera en een Video8 recorder. De camera werkt nog uitstekend maar de recorder heeft een probleem dat de lade niet meer opent. In ongeveer 1 maand heb ik apparatuur in huis die probleemloos van Video8 naar DVD kan scannen misschien kunnen we hier over praten?

Bedankt voor het aanbod, de v-8 bandjes laat ik overzetten naar MPEG-11,
    en wou nog even wachten met aanschaf van nw.app.

Groet van Gees

Bijdrager
    MacBlade

MPEG II kan je niet (nog niet) bewerken tenzij je ze weer omzet naar DV-pal.
    Dit is dus extra werk met verlies van kwaliteit.
    Je kan ze beter eerst naar DV-pal laten omzetten en na de bewerking converteren naar DVD(=MPEGII) formaat.

Bijdrager
    Gees
    ”MacBlade”

MPEG II kan je niet (nog niet) bewerken tenzij je ze weer omzet naar DV-pal.
    Dit is dus extra werk met verlies van kwaliteit.
    Je kan ze beter eerst naar DV-pal laten omzetten en na de bewerking converteren naar DVD(=MPEGII) formaat.

Vervolgens zendt de maker hiervan mij de DVD’s, en dan kan ik ze inlezen en bewerken.

Groet van Gees

Bijdrager
    MacBlade

Als hij het DV-pal formaat (Quicktime) op de DVD -rom zet, is er geen probleem.
    Maakt hij er echter een DVD-video van krijg je volgens mij een Video-TS map. De vob-files zijn in MPEGII en die moet je dan weer omzetten naar DV-pal met een decoder (Quicktime pro werkt niet ondanks de MPEG 2 decoder).
    Eerst dus goed infomeren wat er geschreven gaat worden!

Bijdrager
    Gees
    ”MacBlade”

Als hij het DV-pal formaat (Quicktime) op de DVD -rom zet, is er geen probleem.
    Maakt hij er echter een DVD-video van krijg je volgens mij een Video-TS map. De vob-files zijn in MPEGII en die moet je dan weer omzetten naar DV-pal met een decoder (Quicktime pro werkt niet ondanks de MPEG 2 decoder).
    Eerst dus goed infomeren wat er geschreven gaat worden!

Ik heb het pakje met de 8 tapes nog niet verstuurd, ben het vanmiddag van plan.
    Maar zal nu per e-mail jouw bericht doorspelen en kijken hoe daarop gereageerd wordt!
    Bedankt en je hoort van mij!

Groet van Gees

Bijdrager
    Gees

Beste MacBlade,

Er wordt gebruik gemaakt van DV-Pal formaat, dus geen probleem.

Groet van Gees

Bijdrager
    frankiepera

cees,
    ik heb laatst ook video 8 tapes overgezet en de kwaliteit is echt beter geworden.
    echt klasse.
    Kijk anders even op dit forem “videobewerking” bij Fforfun.

succes, frank

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.