5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Martin

Video8 omzetten

Ik heb nog een aantal video8 tapes. Hoe kan ik deze omzetten naar digitaal beeld zodat ik ze kan bewerken in iMovie.
    Ik heb ook nog een Power Mac 8500 staan met video-in. Zou dat daar mee gaan.
    Of zijn er bedrijven die dat voor je kunen doen.

Bijdrager
    OS or not to OS

Gebruik de digitale camera van je buurman of vriend of zo :

de Digicam geeft via FireWire-uitgang/kabel ALTIJD DV uit, no matter waar de invoer is. Hij zet dat om. Of het nu vanop de casette is, of via de s-video of via de composiet, het gaat.

Dus opstelling is als volgt:

analoge camera > composiet (geel) + audio (jack of wit-rood) >
    digitale camera > FireWire > Mac

Composiet kan ook vervangen worden door s-video, heeft ook de voorkeur, betere kwaliteit, maar beide camera’s moeten dan wel die aasluiting hebben, nietwaar.

(Met dank aan Jan van Gendt)

Bijdrager
    Martin

Bedankt voor de tip!
    Ik ga op zoek naar een goede buur.

(Wie is Jan van Gendt)??

Bijdrager
    Haddock

MacGek,

probeer iemand te vinden met een sony Digital-8 camera. Dat zijn camcorders die digitaal opnemen op een gewoon video-8 bandje. Dat heeft als voordeel dat je daar ook je oude analoog opgenomen bandjes mee kan afspelen. Via de DV-out van zo’n camera kun je ze vervolgens op de computer overzetten.

Zelf heb ik een aantal maanden geleden een mini-DV gekocht van Sony. Stond toen voor hetzelfde probleem. Hoe zet ik mijn oude Video-8 bandjes op de computer? Uiteindelijk bleek mijn model camcorder ook een analoge ingang te hebben. Daardoor kon ik de oude video-8 camera aansluiten op de nieuwe en zo een kopie draaien op mini-DV of het signaal direct doorsluizen naar de computer. Zo’n analoge ingang hebben lang niet alle camcorders. Dat heb je dus wel nodig anders lukt het niet.

succes!

Bijdrager
    Martin

Haddock,

Ook jij bedankt voor deze aanvulling. Nu nog iemand vinden met de juiste camera.

Weet jij toevallig ook wat een tape van 1 uur ong aan schrijfruimte vraagt.
    Zal niet weinig zijn.

Macgek

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.