5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macontdek

video terug schrijven naar dv vanuit finalcut express…….

ik heb dus materiaal dat klaar is , dit wil ik graag op dv terugschrijven (recorden) waar is dit mogelijk in FCE?
    er moet een soort van share optie zijn , kan eigenlijk alleen quicktime conversie vinden.
    en ondersteunt mijn camera het uberhaupt? ik heb een sony dcr-pc2e pal mini dv. uit geloof ik 1999/2000.

Bijdrager
    joost68

Moest je camcorder dv-in ondersteunen dan zou het gaan. Ik heb exact hetzelfde model en dat ondersteunt enkel dv-out. De dv-in/out functionaliteit die elke dv chip in een camera ondersteunt werd/wordt gekortwiekt vanwege lagere invoerkosten en dus lagere winkelprijs.
    Een paar jaar geleden heb ik zgn. widgets in de winkel aan geboden gezien die je camcorder met enkel dv-out omschakelen naar dv-out/in. Waarschijnlijk zijn ze nog te koop, maar als ik me goed herinner nogal prijzig (+- 125 EUR). Met wat zoeken vind je op internet zelfbouwoplossingen, wat solderen en een pc met een paralelle poort kunnen het gratis klaren. Een goed uitgeruste Sony reparateur zou het ook moeten kunnen doen.
    Elk DV montage programma zou het schrijven naar tape moeten ondersteunen, dus ook Final Cut Express.

Bijdrager
    First Edit
    ”macontdek”

ondersteunt mijn camera het uberhaupt? ik heb een sony dcr-pc2e

Heb zelf een PC-3, die heeft alleen een firewire out, en helaas geen in.

”macontdek”

dit wil ik graag op dv terugschrijven (recorden) waar is dit mogelijk in FCE?

In FC Pro onder “file – Print to video”, neem aan dat in FCE een vergelijkbare functie zit?

Bijdrager
    boerke

Ik neem aan dat je dvd kan recorden, dus exporteer je resultaat als dv-stream, en schrijf het bij iemand anders terug naar een camera die wel dv-in ondersteund. (je bent hier welkom, als je in de buurt van a’dam woont)

Bijdrager
    macontdek

ah zie, ik wist dat het met mijn cam te maken had! heeft idd geen dv in:?
    maar hier is uiteraard wel aan te komen, thnx! ennuh tune van je cam , ik weet het niert denk dat ik beter ken verkopen en niuewe voor nemen die wel dv-in ondersteunt, iemand nog een aanbieding gezien? :lol: off topic

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.