13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Dirk OA-10

Video streamen op nieuwe site.

Ik zit met een vraag.
    Ik ben bezig met een nieuwe website te maken, waarop veel video komt te staan.
    Nu krijg ik het advies van mijn website ontwerper, om mijn video via dit systeem te laten streamen.
    Op deze site kun je de nodig info vinden. http://www.vidiplayer.tv
    Ik ben zelf in het bezit van de nodige hardware en software, om kleine bestandjes van super kwaliteit te maken. Dus ik denk dat dit overbodig is. Ik maak zelf quicktime bestandjes.

Ik hoor graag jullie mening/opmerkingen/vanalles hier over!

Alvast bedankt,

Dirk :)

Bijdrager
    Byron

Doe het in Flashvideo, beste codecs, superformaat en nog dynamischer ook dan enig enkel ander webstreaming formaat..
    Dat vidiplayer is dus een flash video player gemaakt door dat bedrijfje.. Je kan het zelf ook zo maken.. De standaard skins in flash 8 zijn overigens ook al heel frisjes:)

Bijdrager
    Dirk OA-10

Okey dus als ik het goed begrijp, kan ik zelf zelf het uiterlijk van de player bepalen?

Via flashvideo streamen is een goed idee?

Bijdrager
    chatsmit

Ik ben ook altijd voor Flash Video. Zelf kies ik nogsteeds voor flash 7 ipv 8 ivm grotere compatibiliteit van bezoekers.

Bijdrager
    Dirk OA-10

Ik zie zeker de voordelen van flash, ivm de compatibilteit (ik heb het woord afgekeken….) van je bezoekers.

Alleen nu is mijn vraag, hoe zet ik het om naar flash video?

Heb ik daar een speciaal programma voor nodig?

:)

Bijdrager
    EL Mystica

F8 heeft al een heel aardige penetratie, toch ten opzichte van de vrij korte termijn sinds de lancering van de UI en dus de eerste echta F8 sites.

http://www.macromedia.com/software/player_census/flashplayer/version_penetration.html

Bovendien is de nieuwe video-codec in F8 een enorme verbetering voor de kwaliteit van video’s.

En flashplayer vereist geen nieuwe extra plugins van je bezoeker,:)

Bijdrager
    Dirk OA-10

Duidelijk verhaal.

( ik ga ff eten……………moet ook gebeuren…)

Bijdrager
    Dirk OA-10

Alleen nu nog die vraag, hoe zet ik het om naar flash video?

Heb ik daar een speciaal programma voor nodig?

:)

Inactief
    Anoniem

Zit dat niet ingebouwd in QT Pro?

Kan het zelf even niet checken… alles Windows hier.:oops:

Bijdrager
    MauZ

ja dat zijn andere bestands formaat en, bijv.als je van youtube.com een video download, dat zijn .flv bestanden, flash heeft daar een ander programmatje voor die video voorje omzet. als je het in flash importeerd kan je bij je video een skin kiezen.

Bijdrager
    chatsmit

Je moet Macromedia Flash 8 hiervoor hebben. Je kunt dan ook vanuit quicktime pro kiezen voor => Archief => Exporteer => Film naar Macromedia Flash Player (FLV). Klik op Opties om daar te stoeien voor de juiste instellingen. Wat ik handig vind, is dat je de film meteen kan resizen, croppen en zelf de video en audio compressie kan bepalen. Succes:)

Bijdrager
    Dirk OA-10

Bedankt voor jullie reacties.

Erg leerzaam. :P

Bijdrager
    jay03

ik gebruik sorenson squeeze. een enorm handig ‘squeeze programma’ met veel opties voor het converteren van bestanden voor internet streaming.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.