6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dannycoolen

Video streamen naar Apple TV

Beste mensen,

Nu ik ben verhuisd en alles gedaan is ben ik bezig geweest om videos te streaken naar mijn Apple TV (Jailbroken).
    Na een aantal tests, een HDD aangesloten op de Airport Extreme (te traag) video bleef bufferen).
    Videos op mijn NAS gezet (en dit ging goed) vervolgens een externe HDD op mijn NAS aangesloten en ook dit gaf geen problemen.

Nu heb ik alleen wel een vraag, vanavond was het zover en wilde ik wat streamen, dit was een film van 16gb, maar deze bleef bufferen.
    Toen ik vervolgens een film pakte van 8GB was er niets aan de hand.
    Alles zit als volgt aangesloten, bekabelde apple tv naar de ziggo router en vervolgens bekabeld naar de airport extreme.
    Hierop zit bekabeld de NAS aangesloten.

Weet iemand of dit te traag is of iets dergelijks?

Alvast bedankt

Geblokkeerd
    Anoniem

Streaker

Streaker
    Een streaker is een persoon die bij een openbaar evenement onverwachts naakt ten tonele verschijnt met het doel het evenement te verstoren, te provoceren, of zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen. Personen die aldus beroemd zijn geworden zijn onder meer Mark Roberts, Michael O`Brien, Jimmy Jump …

Ligt waarschijnlijk aan je zware video file. De Apple TV is geen krachtige mediaplayer, dus die heeft moeite dat soort dingen te spelen.

En je bedoelt denk ik streamen;-)

Bijdrager
    r.heijma

Blote mensen op de atv?

Bijdrager
    dannycoolen

Haha tja osx lion:p maar het is dus gewoon een te zwaar bestand voor het kastje en heeft dan weinig met het netwerk te maken zeg maar

Groeten en bedankt danny

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik denk dat het eerder met de snelheid van het netwerk dan met de Apple Tv te maken heeft. Ik kan op mijn mac mini met plex ook geen 16gb mkv vlekkeloos afspelen als ik deze stream vanaf mijn Macbook Pro (direct vanaf een externe hdd gaat prima)

Een ander ding wat me opvalt in jou verhaal: Je hebt je apple TV op je ziggo router aangesloten en de rest van je apparatuur op je airport extreme? Waarom gebruik je je ziggo router niet puur als modem en sluit je al je apparatuur niet aan op je airport extreme? Je airport extreme is dan je router. Nu zit je waarschijnlijk met 2 subnetwerken wat ook voor vertraging kan zorgen.

Bijdrager
    macpro

@Almerrrrr: dat hoeft niet zo te zijn. Als de AE in brugmodus is ingesteld is er niets aan de hand.
    Wat in zo’n geval wel kan helpen is om bij de AE niet de WAN poort te gebruiken voor de verbinding naar de Ziggo router, maar een van de 3 LAN poorten. Als er daar nog 1 vrij is tenminste.

Maar de andere reacties lijken mij ook eerder van toepassing. Een video bestand van 16 GB zorgt ervoor dat er een behoorlijke datastream naar de AppleTV gaat. En die kan het dan op een gegeven moment niet meer aan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.