7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    eliasheuninck

Video slide-show

Hallo,

ik zoek een goede methode om video’s af te spelen voor tijdens een theater.
    Ik wil er functies in als: mogelijkheid om te stoppen op het laatste beeld, Verder in de lijst gaan door vb een toets op je keyboard in te drukken en sommige video’s laten loopen.

Ik heb VJ-apps nagekeken, maar da’s infeite een heel andere branche: het lukte mij niet om te bereiken wat ik wilde, algemeen werd er ook enkel met 320-240 video’s omgegaan.

Ik heb enkele weken gewerkt aan een Quartz Composer programma. Alles werkt ‘per clip’ (korte stukjes lukken prima), maar als ik de hele playlist afloop draait het de soep in.
    (hier is de patch: http://webs.hogent.be/~056852eh/forum_resources/Qartz%20Composer%20Patch%20Giiovanni.zip )

Mijn vraag:
    Heeft er iemand een idee hoe ik in Quartz Composer alles efficiënter kan laten draaien
    of
    Heeft er iemand een idee of er zo’n software voor ”Video slide-shows” bestaat?
    (Ik heb ook powerpoint getest, maar dat soort zaken zijn niet snel genoeg voor video van 720 op 720 px)

Groeten
    Elias

Bijdrager
    DNGizzy

http://www.arizona-software.ch/photopresenter/

Dit kan lukken met deze software..
    Werkt zowel voor foto’s als video’s..

Bijdrager
    eliasheuninck

Bedankt: ik ga nakijken hoe ’t zit met de performantie ervan.

Bijdrager
    eliasheuninck

Hmm, het is niet echt wat ik zoek: ik wil een naadloze presentatie hebben en photopresenter werkt met vette overgangen. Er is ook niet echt genoeg in te stellen. Het is wel een mooi programma om zonder enige moeite leuke slideshows te maken. Maar met video werkt het niet naadloos: als ik het pijltje naar rechts indruk (volgende) dan zie je een halve seconde zwart alvorens naar de andere movie over te schakelen;

Bestaat er iets waar je een video-playlist kan aanmaken en dan aan elke video een apart ’gedrag' toekennen. (stop op laatste frame – loop deze video) + de mogelijkheid om altijd over te kunnen gaan naar de volgende video (liefst met een in te stellen crossfade).

Dit moeten mensen toch al nodig gehad hebben, niet?

Bijdrager
    DNGizzy

Kan je niet gewoon je video fragmenten in iMovie na elkaar plaatsen
    en dan met chapters werken ofzo..
    Dan kan je een fragment laten loopen door op ‘vorige’ te klikken,
    en volgend fragment uiteraard door op ‘volgende’ te klikken..

Is maar een ged8..

dan zie je een halve seconde zwart alvorens naar de andere movie over te schakelen

Halve sec.. valt toch goed mee? Niet?

Bijdrager
    eliasheuninck

héhé, in dit geval valt dat niet mee: het zou allemaal niet zichtbaar mogen zijn. Het is een systeem om video bij een theater te synchroniseren. De beelden gaan erg traag en zijn continu doorlopend waardoor een tussenoplossing als het ‘terug’ gaan om te loopen nogal moeilijk gaat (je zou niet weten wanneer het knopje in te drukken.

Ik dacht inderdaag om met Quicktime player met chapters te werken, en dat zou evt wel gaan, maar dan heb je op sommige plaatsen geen overgangen. Het is niet vaak nodig, maar zonder overgang is het te plots, wat de dynamiek van het stuk kan doorbreken. Ik moet het inderdaad in mijn hoofd blijven houden. Quicktime is ook het enige dat zo’n video’s vlot afspeelt.

merci

Bijdrager
    eliasheuninck

Hoi,

ik heb een ander systeem genomen dat het mogelijk maakt om met Quartz composer wél de goede performantie te verkrijgen: Ik laat telkens maar 1 of 2 billboards renderen. Als er iemand meer informatie over wil: mail gerust.

Bij de x-code examples stond een voorbeeldpatch die Quartz composer patches kon afspelen. Zo kan ik het project ook op andere computers laten draaien zonder het hele X-code pakket te hoeven installeren.

Groet
    Elias

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.