5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fuen

Video output pc

Aangezien het niet met mac’jes te maken heeft, maar ik toch denk dat er wel mensen hier zijn die ’t weten, post ik de vraag even in de Lounge.

Ben momenteel bezig de configuratie voor een mini-pc te maken. Bedoeling is dat dit ding straks aangesloten wordt op ’n tv. Moet opzich met alle tv’s werken. Standaard zit er al s-video op. Is dit (goed) genoeg, of is het beter er iets bij te zetten, een convertertje mee te kopen, of wat dan ook?

Daniel

Bijdrager
    Nietzman

Hangt ook een beetje van je TV af hè. Heeft vrij weinig nut om je HDMIkabels aan te gaan raden als je nog een jaren zeventig beeldkanon hebt staan.

Bijdrager
    fuen

’t is een hardwareconfiguratie die op meerdere tv’s gebruikt zal worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een universele oplossing, die gewoon ‘basically’ op alles werkt – dan wel niet met een convertertje of kabeltje, maar het liefst natuurlijk zonder.

Standaard zit er s-video op, dus vandaar dat ik eerst even wil weten of dat niet gewoon geschikt is – wat me eigenlijk wel zo lijkt.

Moderator
    Poezenbeest

Ja… en eigenlijk omdat je et zelf al aangeeft dat het weinig met Macs te maken heeft, kunnen we er hier ook weinig mee…. maar omdat het ergens ook gewoon over beeld gaat, gaan we in dat subforum verder…. voorlopig.

Trouwens inhoudelijk… Scart?

Lid
    Pepperonie

Het ligt eraan wat je er mee wilt doen.
    Als er een oude beeldbuis aan komt te hangen, dan heb je s-video nodig. Je hebt gewoon geen keuze.
    Maar als het om een modernere tv gaat, dan zou ik voor een kaartje gaan met een HDMI poort. Zo kan je ook HD-video kijken. En de kwaliteit van HDMI ligt normaal gesproken al veel hoger.
    De nieuwe ATI HD4550 of HD4650 zijn ideale kaarten voor dit werk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.