10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Video Out

Op mijn iPod Photo zit de functie om foto’s naar je tv te sturen. Dit lukt me volledig, en hier gaat mijn vraag dan ook niet over:P Maar kan het doorsturen van videosignalen ook van andere gedeeltes van de iPod, Zodat je op de tv een spel speelt of ziet welk nummer je luistert?
    Standaard niet, maar is het wel te verkrijgen?

Bijdrager
    S.A.F

Standaard is het ook mogelijk met behulp van AV kabels (3 tulp stekkertjes) om muziek naar je tv te “sturen”. Ik heb een video iPod en kijk op vakantie vaak met zo’n kabel naar meegebrachte films op de hotel tv via mijn AV kabel. Muziek luisteren lukt ook. Gewoon afstemmen op kanaal 0 (of van source wisselen) en luisteren! Wel tv-uitvoer even op AAN zetten natuurlijk.

Of je een spel kunt laten zien betwijfel ik. Ik denk van niet. Laten zien naar welk nummer je luistert is wel mogelijk. Standaard niet. Maar wel met een accessoire als de TuneCenter van Griffin ( http://www.griffintechnology.com ). Dat is een dockingstation voor je iPod (laadt hem ook meteen op) waarbij je ook een on-screen bediening hebt! Je ziet de iPod menu’s dus op tv, zodat je niet helemaal naar je iPod hoeft te lopen om het te kunnen lezen/hem te bedienen. Ook zie je hier inderdaad het nummer wat je luistert. Je kunt zelfs internet aansluiten voor online radio streams o.i.d.

Zie website!

Succes.

Bijdrager
    The JM

Waah, bedankt man! Dat was wat ik zocht! Spelletjes op de tv zijn ook een beetje nutteloos met de iPod:P Maar dat was ff om het idee te omschrijven zeg maar:)

Maar bedankt! Ik zal op die site rondkijken:D

Bijdrager
    S.A.F
    ”The

Waah, bedankt man! Dat was wat ik zocht! Spelletjes op de tv zijn ook een beetje nutteloos met de iPod:P Maar dat was ff om het idee te omschrijven zeg maar:)

Graag gedaan. Voor zover ik weet is dit nu veruit het beste dockingstation voor aan je tv. On-screen bediening, prima remote control met (vrijwel) alle functies… Alles wat je wilt hebben om aan je tv te koppelen. En die spelletjes? Ach, die heb ik op mijn iPod zelf hooguit 2x gespeeld.

En die Griffin TuneCenter is volgens mij niet eens echt duur! Ik geloof 99 dollar ofzo. Moet je dat eens vergelijken met Apple. Docking station, AV kabels, remote, etc. (Of dat nieuwe AV pakket voor xxx euro). En dan heb je bij lange na niet zoveel mogelijkheden/moois als bij die van Griffin.

p.s.: Zie http://www.ilounge.com voor een betrouwbare review (en soortgelijke producten).

Bijdrager
    The JM
    ”S.A.F”
    ”The

Graag gedaan. Voor zover ik weet is dit nu veruit het beste dockingstation voor aan je tv. On-screen bediening, prima remote control met (vrijwel) alle functies… Alles wat je wilt hebben om aan je tv te koppelen. En die spelletjes? Ach, die heb ik op mijn iPod zelf hooguit 2x gespeeld.

En die Griffin TuneCenter is volgens mij niet eens echt duur! Ik geloof 99 dollar ofzo. Moet je dat eens vergelijken met Apple. Docking station, AV kabels, remote, etc. (Of dat nieuwe AV pakket voor xxx euro). En dan heb je bij lange na niet zoveel mogelijkheden/moois als bij die van Griffin.

p.s.: Zie http://www.ilounge.com voor een betrouwbare review (en soortgelijke producten).

$99 is niet erg veel voor een dock als dat. Maar het probleem is meer dat het ook opgestuurd moet worden, want volgens mij is het alleen een internetwinkel. Opsturen kost al gauw $40..

Bijdrager
    S.A.F
    ”The
    ”S.A.F”
    ”The

$99 is niet erg veel voor een dock als dat. Maar het probleem is meer dat het ook opgestuurd moet worden, want volgens mij is het alleen een internetwinkel. Opsturen kost al gauw $40..

Niet als je hem hier bestelt! Of bij een Europese internetshop? Ik zou eerst eens wat rondkijken op internet. Genoeg sites met veel accesoires. Of ebay.de heel misschien al!

Ik geloof ook dat ze bij elke Apple Center dit ding kunnen bestellen. Dan zal het ook veel goedkoper zijn. In Amerika bestellen zou ik zo snel niet doen. (Ook i.v.m. de Amerikaanse stekker o.a.).

Bijdrager
    olonpdw

Ik heb al een Apple iPod doc en videokabels voor mijn iPod 5G Video. Is er software om, bij koppeling aan tv, de menustructuur op de tv te krijgen zodat ik met een afstandbediening gemakkelijk via menu op tv audio- en video kan afspelen zonder van het kleine iPos-schermpje afhankelijk te zijn ? Zo heb ik nog niets an afstandbediening en weer zo’n 100 Euri te besteden aan een nieuw dockingstationvan Griffin ????
    Eenvoudig zou zijn op de menuitems ‘vertoningsoptie’ en ‘video-instellingen’, die voor ‘foto’s’ en voor ‘video’s’ in het menu van iPod staat (Tv-uitvoer) te verplatsen naar ‘instellingen’ in hoofdmenu ? Moet toch te ‘patchen’ zijn ??

Bijdrager
    The JM
    ”S.A.F”
    ”The
    ”S.A.F”
    ”The

Niet als je hem hier bestelt! Of bij een Europese internetshop? Ik zou eerst eens wat rondkijken op internet. Genoeg sites met veel accesoires. Of ebay.de heel misschien al!

Ik geloof ook dat ze bij elke Apple Center dit ding kunnen bestellen. Dan zal het ook veel goedkoper zijn. In Amerika bestellen zou ik zo snel niet doen. (Ook i.v.m. de Amerikaanse stekker o.a.).

Hoe bedoel je hier bestellen? Op de site van griffins kan ik alleen maar via USA bestellen, maar ik heb nog niet verder gekeken op internet.

Bijdrager
    S.A.F

Via Google zoeken naar Griffin TuneCenter in Nederlandse pagina’s. Oftewel: naar Nederlandse webshops zoeken die iPod accessoires verkopen, waaronder dus dat Griffin TuneCenter.

Maar je meest succesvolle optie is misschien wel bij een Apple Store je TuneCenter laten bestellen. (Zij kunnen heel veel accessoires gewoon bestellen. Tip van iemand anders hier.) Gewoon even bellen dus naar een Apple Store.

En anders Google he…

Succes!

Bijdrager
    The JM

Bedankt! Hier ga ik achteraan!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.