4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dp11

video niet afspeelbaar op iphone, wel in itunes

? via itunes wil ik een filmpje syncen met mijn iphone 4 maar ik krijg de melding dat deze niet wordt gekopieerd omdat deze niet afspeelbaar is op mijn iphone.
    echter, ik heb dat filmpje als bijlage via mijn mail ontvangen, en op de iphone kan ik die bijlage dan wel bekijken.
    (overigens vind ik het een waanzinnig gemis dat ik geen bijlagen van de mail in iphone niet op de iphone kan opslaan, maar dat terzijde)
    het bestand is lijkt gewoon quicktime, speelt wel af in itunes. echter heeft wel als extensie .3GP en is gefilmd met-, en verstuurd vanaf een Samsung Galaxy…

Moderator
    unSOUND

Het hangt er van af welke codering er precies is gebruikt. Er staat hier enkel MPEG-4, maar die heeft veel verschillende instellingen, en niet alle mogelijke instellingen voorden door iTunes geaccepteerd als zijnde “iPhone compatible”, ook al zijn ze het soms wel. Enige wat je dan kan doen is eerst omzetten met QuickTime of iTunes naar een iPhone compatible formaat.

Bijdrager
    dp11

dank voor je snelle reactie !

Moderator
    unSOUND

Wat ook nog een manier is om het omzetten te omzeilen, is het gebruik van een App die de films kan opslaan, en eventueel ook kan afspelen. Als je de App “Downloads” of “Buzz Player” bijvoorbeeld installeert, kun je daar vervolgens via iTunes bestanden heeft sturen, en dan wordt er niet gekeken of ze wel compatible zijn. Nadeel is dan wel dat die films dan niet bij de rest van de films staan… Voordeel is dat je meer formaten kan afspelen, de films niet in iTunes hoeven te staan, en je minder om hoeft te zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.