6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    AppeltjeLimburg

Video montage op de MAC – Arrchieveren op de gewone CD-rom

Wie kan me helpen, ik heb een G4 466 1 jaar oud. Ik monteer eigen films op de MAC.
    Ik zou deze graag willen bewaren op cd-rom in mpeg2 kwaliteit. Deze cd-rom's dienen vervolgens op de mac en op de PC afgespeeld te worden.
    Het gaat hier dus niet om de VCD, deze werkt met mpeg I.
    In PC termen gaat het om de Super video CD.
    Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Bijdrager
    passenger

Je kunt met Toast Titanium 5.1.1 SVCD maken, die zijn geloof ik MPEG2.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet kun je filmpjes wegschrijven van bv. iMovie naar Toast. Past ongeveer een half uur op een  disc op bijna DVD kwaliteit.;)

Bijdrager
    Peter Wieriks

Wat je met Toast kunt maken is een Video CD met MPEG-1, geen SuperVideo CD, Voor dat laatste (een soort beperkte DVD) moet je MPEG-2 kunnen encoden. Dat kan niet zomaar op de Mac (wel met iDVD, en DVD Studio Pro, maar die kosten geld). In MacFan van maart/april staat een uitgebreid artikel over SVCD (p45). Oplossing (volgens hun): alleen via een PC, met TMPGEnc. het uiteindelijke branden kan dan wel via Toast (als CD Rom XA)

Peter

Bijdrager
    Peter Wieriks

Wat je met Toast kunt maken is een Video CD met MPEG-1, geen SuperVideo CD, Voor dat laatste (een soort beperkte DVD) moet je MPEG-2 kunnen encoden. Dat kan niet zomaar op de Mac (wel met iDVD, en DVD Studio Pro, maar die kosten geld). In MacFan van maart/april staat een uitgebreid artikel over SVCD (p45). Oplossing (volgens hun): alleen via een PC, met TMPGEnc. het uiteindelijke branden kan dan wel via Toast (als CD Rom XA)

Peter

Bijdrager
    Ericc

Er staat een heel uitgebreide thread op http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=14&topic=15
    misschien dat je dat wat verder helpt?

Groet, Ericc

Bijdrager
    Torz

sorry wat (te) laat maar hier http://homepage.mac.com/tgpo/
    kun alle antwoorden vinden!
    :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.