20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

Video kwaliteit sony a6000

Heb sinds een 2 weken de Sony a6000 , alles een beetje aan het ontdekken .

Ik heb mn vraagtekens bij de kwaliteit van de video van de a6000 , ik heb het idee dat Steadyshot niet veel doet , ook de scherpte valt me tegen .

Hier videobeelden met de camera gemaakt .

https://www.youtube.com/watch?v=k_jSstzhbVI&feature=youtu.be

Welk fragment is volgens jullie gefilmd met Steadyshot aan, nummer 1 of 2 .

Wat vinden jullie er van , of verwacht ik te veel van de camera tav het video gedeelte .

Instellingen camera :50i (FH) 17m , ISO Auto , AF-C , Scherpstel gebied “Breed” .

Alvast bedankt .

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Geldersscheepje

Duidelijk 1, maar verwacht geen wonderen.

Moderator
    Night

Ik weet het niet hoor. De A6000 is vooraleerst een fotocamera. Dat je er video’s mee kan maken is al een pré, maar verwacht er geen wonderen van.
    Net zoals een Peugeot’je 205 geen terreinwagen is. Je kan er wel mee over zand rijden, maar als het echt onbegaanbaar word, kies je toch liever voor een Landrover.

Bijdrager
    1984

Voor video geef ik ook de voorkeur aan een videocamera ook consumenten camera’s houden daar rekening mee, daarnaast hoe lichter de camera hoe meer kans op trillingen
    Een andere optie voor de a6000 is een Steadicam, indien je het geen probleem vind daar mee rond te lopen, en niet te duur indien je bij de bouwmarkt gaat winkelen,
    Alleen lullig dat de statief vatting bij de a6000 een beetje lullig geplaatst is.

Bijdrager
    1984

Edit : Hetgeen er stond was niet van van toepassing

Bijdrager
    ramrod

thx , maar ik denk niet dat dat ik met een imagestabilizer ga rond lopen , ik kijk het nog even aan , probeer nog wat en anders breng ik hem maar terug .

Bijdrager
    Qmagic

Je hebt 2 soorten Steadyshot (technieken) in camera’s zitten, een digitale Steadyshot of een Optische Steadyshot.
    De digitale steadyshots werken allemaal slecht.
    Een optische steadyshot werkt goed (deze zijn ook duurder).
    Daarnaast heb je tegenwoordig ook een combinatie hiervan zoals bijv Panasonic in de camcorders heeft: Hybrid O.I.S. (Optical Image Stabilizer).
    Ik was vanwege de digitale steadyshots had ik erg me twijfels over de werking, maar deze Hybrid O.I.S. werkt in de praktijk verrassend goed.

Voor video opnames (met een goede steadyshot) kan je beter een camcorder kopen en niet via een fotocamera filmen. Kijk eens bij panasonic naar bijv. de hc-v550eg (die heeft zo’n Hybrid O.I.S.).

De foto camera’s kunnen tegenwoordig ook allemaal filmen, maar zijn beter in foto’s maken dan in het maken van video. Voor filmen kan je beter een camcorder aanschaffen.
    Het zelfde geldt ook andersom, camcorders kunnen ook foto’s maken, maar zijn beter in filmen dan foto’s maken.

Het is natuurlijk makkelijker als alles in 1 apparaat zit, maar wil je een goede kwaliteit in zowel film als foto kan je beter een fototoestel voor foto’s en een camcorder voor video kopen.

Uiteraard zitten er wel beperkingen in een steadyshot. Als je wandelingen maakt kan een steadyshot dat natuurlijk niet allemaal opvangen. Daarom zijn er (vanuit de professionele wereld) steadycam’s ontwikkeld.

Bijdrager
    ramrod

Ik begrijp dat een aparte videocamera een beter beeld geeft dan een fotocamera waar je ook video mee kan schieten .
    Ik wilde juist van 2 verschillende apparaten naar 1 toe .
    Na div testen te hebben gelezen over de a6000 ,waar ook het video gedeelte goed tot zeer goed uit kwam , besloten om deze dan te kopen .
    Ik heb ook een Sony RX100 , en de video kwaliteit van deze camera is beter dan van de a6000 , en dat had ik dan weer niet verwacht ,ik had minimaal op de zelfde kwaliteit gehoopt .

Als je naar de video kijkt valt me ook op dat de kleuren tussen 1 en 2 verschillen , vooral van de grond tegels , heb alleen Steadyshot uit gezet .

Ik zet echt mn vraagtekens of dit toestel/lens wel inorde is tav het video gebeuren , ga nog wel ff wat testen , als het droog wil worden …;-)

Bijdrager
    1984
    ramrod op 10 mei 2014

.Ik zet echt mn vraagtekens of dit toestel/lens wel inorde is tav het video gebeuren , ga nog wel ff wat testen , als het droog wil worden …;-)

Heb je andere lenzen geprobeerd,en of daar ook het probleem optreed.

Bijdrager
    ramrod

Nee ik heb de A6000 met alleen de kitlens gekocht , verder niets , had hiervoor Olympus en Panasonic lenzen.

Bijdrager
    ramrod

de lens terug gebracht , steadyshot werkte niet naar behoren , ook volgens de verkoper . nieuwe lens mee gekregen .
    morgen ff uittesten

Bijdrager
    1984

Netjes, heb je de a6000 ook bij Coolblue in Rotterdam gekocht, hopelijk functioneert de lens naar wens.

Bijdrager
    ramrod

Nee bij Camera.nl (foto Klein) in Barendrecht , goede ervaring mee .

Bijdrager
    1984

Met 16-50 zwart of titanium?

Het was de NEX 7 die mijn ogen opende voor Sony fotocamera’s
    En nu maar wachten op de a7000 ? volgens mij duurt dat niet zo lang.

Bijdrager
    ramrod

De zwarte met alleen de 16-50 lens , wil er of de 550200 of de 18-105 nog bij kopen .

Weet al wel een paar punten terverbetering , in iedergeval een touchscreen om je AF snel te kunnen bepalen werkte op mn vorige camera erg fijn .

Bijdrager
    1984
    ramrod op 13 mei 2014

wil er of de 550200 of de 18-105 nog bij kopen ..

Of een mooi Leica lensje, bijvoorbeeld de Leica Elmarit-M 28mm 2.8

Bijdrager
    ramrod

de Leica Elmarit-M 28mm 2.8

Ja denk dat ik er daar 2 van doe , ook maar gelijk een reserve…..8-)

Bijdrager
    1984

Indien je 2x Leica Elmarit-M 28mm 2.8 kun je beter voor dat zelfde geld 1x een Leica Summicron-M 28mm F2.0 Asph aanschaffen.
    Maar de groep die deze lenzen gebruikt is niet zo groot (maar wel tevreden)

Dan zijn de Carl Zeiss lenzen plotseling niet zo duur meer, en de” Sonnar T* E 24 mm F1.8 ZA” een mooi lensje, en meer voor de huidige techniek geschikt.
    Maar geen zoom …..18-200mm niet iets , indien je geen zin hebt aan lenzen te wisselen,

Bijdrager
    1984

Wel een goede review, over de verschillen tussen de A7 en de a6000 (zeker een aanrader)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.