9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marijn22

video inladen via een firewire externe harde schrijf kan dat

Mijn vraag

Ik wil graag via een externe harde schrijf video meteriaal in laden op mijn macbook pro
    omdat deze laptop één firewire poort heeft vroeg ik mij af of je via de firewire externe harde schrijf, die 2 firewire poorten heeft waarvan één gebruikt kan worden om andere schrijven door te linken, mijn video meteriaal kan inladen?

stel dat dit niet kan wat zou een goede oplossing zijn?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ja, dat kan.
    Doorlinken kan ook.

Bijdrager
    computer space

In tegenstelling tot USB kun je firewire flink doorlussen, inclusief cirkels en rare vertakkingen. 2 of meer computers aan één hd kan ook. Misschien niet allemaal even slim, maar het Firewireprotocol gaat er in ieder geval niet van over zijn nek.

Bijdrager
    MDF

Weet er iemand toevallig ook hoever je een externe firewire schijf van de computer mag plaatsen? Met andere woorden, hoe lang mag de verbindingskabel zijn?

Ik heb hier enkele schijven staan die nogal wat lawaai maken en zou ze willen verplaatsen…

Bijdrager
    Dick de Roos

Normaal is 4,5 meter veilig, maar 10 meter kan vaak ook nog goed werken. Ver weg kan wel snelheid schelen.
    Als je nog verder wilt, is een tussenversterker aan te bevelen. (zie ook de site van [URL=http://www.chipmunk.nl/kabels/FireWire-kabels.html]Chipmunck[/url] )
    Hoe ver is ver? 8)

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Dick

Hoe ver is ver? 8)

Een paar lichtjaar, dat is ver;)

Bijdrager
    nookie

Ik heb sinds kort 5,5 meter kabel firewire. Ik merk ietwat verschil met kopieren van het een naar het ander dan een 1,5 meter firewire.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Kyokushinkai”
    ”Dick

Hoe ver is ver? 8)

Een paar lichtjaar, dat is ver;)

Inderdaad. Dat red je niet met een FW-kabel.
    1 lichtjaar = :? 365 x 300.000 x 24 x 60 x 60 = 9460800000000 kilometer (ongeveer dan) :)

Bijdrager
    MDF

Hei bedankt voor de antwoorden !

Dat opent perspectieven voor me want met een firewire repeater kan ik de harde schijven in een ander lokaal zetten (waar het lawaai niet stoort).

Zou dat trouwens ook kunnen met verlengen van toetsenbord en beeldscherm ?
    Ik heb er nu zo een 3 meter tussen zitten (tussen beeldscherm en Mac), maar is daar ook een maximum lengte voor ?

Bedankt alvast ! :D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.