7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Wim

Video inkorten zonder verlies

hallo,

ik zoek software om mijn RAW film-files in te korten (AVCHD) zonder verlies van kwaliteit.

verder zijn geen andere functies nodig (enkel knippen om de bruikbare stukken te in originele-staat bewaren). Bespaar me zodoende veel plaats op de harde schijf en kan het voor later archiveren.

Ik werk met macbook pro 2017 (en iMovie). Daarnaast ook nog via Windows 8 – laptop (met Corel videostudio pro).

ik heb uren gezocht op het www, maar zie helaas door de bomen het bos niet meer 😐

dank voor jullie reacties!

Groet van wim.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik vond dit over een windows programma. Maar heb je ook al gekeken in de app store? Als je daar zoekt op AVCHD krijg je 48 treffers, misschien staat er iets tussen wat je zoekt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, precies daarom: ‘…maar zie helaas door de bomen het bos niet meer…’

;)

Bijdrager
    KarelWillem

Als het goed is zet iMovie de boel in een ‘.mov container’, maar gebeurt dit wel lossless.

Je kunt daarin dus editten, zonder kwaliteitsverlies.

Bijdrager
    fnk

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>KarelWillem op 13 maart 2019 om 08:13</p>
    Ja, precies daarom: ‘…maar zie helaas door de bomen het bos niet meer…’

;)

In de app store staat het allemaal bij elkaar Willem, dat is toch iets anders dan tientallen sites te moeten bezoeken. De reden dat iemand op dit terrein door de bomen het bos niet meer ziet komt toch vooral door de ongecontroleerde wildgroei van codecs en containers etc. (en programma’s die daar mee werken) van de afgelopen jaren. Daar ontkom je niet aan.

Bijdrager
    Wim

Bruikbare reacties, merci!
    Ga ermee aan de slag en kom er later nog eens op terug.
    Have a nice day.
    Wim.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.