4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Laminar

Video inkorten in Apple Foto's

Dat gaat prima, maar toch blijft het complete (ruimtevretende) bestand bewaard, terwijl ik b.v. maar 10% wil behouden, de rest mag weg. Nu kan ik die ingekorte video wel exporteren en weer in Foto’s importeren, maar dan verlies ik wat metadata (opnamedatum en cameragegevens). De locatie blijft wonderlijk genoeg wel bewaard! De opnamedatum wil ik zeker niet kwijt.

Is er een handige oplossing?

Bijdrager
    Laminar

Niemand?

Bijdrager
    TheBigZ

<p class=”cite”>Laminar op 31 januari 2019 om 15:31</p>
    Nu kan ik die ingekorte video wel exporteren en weer in Foto’s importeren, maar dan verlies ik wat metadata (opnamedatum en cameragegevens). De locatie blijft wonderlijk genoeg wel bewaard! De opnamedatum wil ik zeker niet kwijt.

Dat komt omdat een deel van de metadata waarin je geinteresseerd bent, niet in het bestand zelf, maar ergens in Photos metadata wordt opgeslagen. Je kunt metadata wijzigen en toevoegen aan je filmbestand met het programma exiftool. Zie ook een recent topic eerder op dit forum.

[Opgelost] Video na conversie (originele datum herstellen)

Bijdrager
    Laminar

Ik heb die Exiftool geĂŻnstalleerd (de Terminal ziet hem) en vraag 5 in de FAQ bestudeerd, maar ik kan er geen wijs uit. Ik kan niet uitvinden welk commando ik in moet geven om alleen de datum/tijd te veranderen in het .mov-bestand. Stel dat het bestand de naam test.mov heeft en op het bureaublad staat, zou je me dan het juiste commando kunnen geven om de aanmaakdatum/tijd te wijzigen naar YYYYmmddHHMMSS ?

Bij voorbaat mijn dank BigZ!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.