7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Video importeren naar iMovie ’08

Ik heb op mijn harde schijf verschillende MPEG en MOV videobestanden staan. Nou wil ik die importeren in iMovie ’08 en gaan bewerken, maar ik zie geen mogelijkheid om ze te importeren in iMovie.
    Elke keer als ik ze probeer te importeren via het menu “Importeer films…” dan kan ik ze gewoon niet selecteren. Ook ze gewoon in iMovie slepen lukt niet.
    Wel zie ik andere filmpjes opgenomen met mijn fotocamera in iPhoto, maar als ik daar mijn gewenste MPEG of MOV filmpjes in importeer zie ik ze nog niet in iMovie.

Wat kan er het geval zijn?

Bijdrager
    tarun

Zit jij in China?

Ik heb het ook geprobeerd maar het lukt inderdaad niet. Misschien wel via iMovie HD?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wilde gisteren ook even een simpel door mij bewaard filmpje (In Quicktime Pro bewaard!) importeren in iMovie.

Keurig een .mov

Maar iMovie dacht: je zoekt het maar uit. Ik lust dat niet.

Opvallend: het lijkt er op dat alles wat ik Quicktime Pro heb gehad, zich niet laat openen door iMovie.

Alle .mp4 filmpjes die rechtstreeks uit mijn camera komen willen daarentegen wel iMovie binnen.

Heel vreemd.

Geblokkeerd
    Breuf

Een van de redenen dat ik ben teruggegaag naar iMovie HD. iMovie ’08 lijkt alleen geschikt voor de -even-snel-een-filmpje-maken-en-niet-zoveel-eisende-en-niet-zo-veel-wetende-hobby-filmmaker. En daar val ik niet onder.

En ik ben niet de enige. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dik tevreden zijn over iMovie ’08.

Breuf

Bijdrager
    1984

Staan die filmpjes wel in de gebeurtenissenbibliotheek van iMovie ’08.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”1984″

Staan die filmpjes wel in de gebeurtenissenbibliotheek van iMovie ’08.

nee, zelfs daar staan ze niet in. En daar is juist waar ik ze in wil hebben voordat ik ze naar mijn timeline will plakken.

”KarelWillem”

Alle .mp4 filmpjes die rechtstreeks uit mijn camera komen willen daarentegen wel iMovie binnen.

Dat is ook precies wat er met mijn filmpjes gebeurt. In de iPhoto bibliotheek die ik kan zien in iMovie zitten dan de filmpjes die rechtstreeks van mijn fotocamera naar iPhoto zijn gekopieerd.

Waarschijnlijk lust iMovie ’08 geen hapklare brokken, maar alleen brokken die nog van zijn ‘rauwe’ status af moeten.

Bijdrager
    acb
    ”Breuf”

Een van de redenen dat ik ben teruggegaag naar iMovie HD. iMovie ’08 lijkt alleen geschikt voor de -even-snel-een-filmpje-maken-en-niet-zoveel-eisende-en-niet-zo-veel-wetende-hobby-filmmaker. En daar val ik niet onder.

En ik ben niet de enige. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dik tevreden zijn over iMovie ’08.

Breuf

Als je prof video’s maakt vind ik dat je niet eens gebruik moet maken van iMovie…..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.