7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    sivleelvis

Video importeren in iTunes

Ik heb 2 applicaties op het internet gevonden genaamd: TubeSock en PodTube. Volgens de ontwikkelaars van deze programma’s zou het mogelijk moeten zijn om rechtstreeks YouTube-filmpjes te downloaden, te converteren en toe te voegen aan iTunes.

Beide downloaden moeiteloos de filmpjes en converteren ze naar een ander formaat. Maar dat toevoegen aan iTunes loopt niet zo lekker. Ik heb verschillende bestandtypes geprobeerd (iPod (H.264), .mp4 (H.264), .mov), maar geen van alle krijg ik toegevoegd aan mijn iTunes bibliotheek.

Nu werkt het met de automatische “Add to iTunes”-functie niet, dus heb ik deze af gezet. Dan heb ik op aanraden van verschillende fora eens geprobeerd om de converteerde filmpjes manueel te slepen in mijn iTunes-bibliotheek maar ook dat blijkt niet te werken. In het geval van PodTube heb ik zelfs bij universele toegang “activeer toegang voor hulpapparaten” aangezet.

Blijkbaar moet in het voorkeurenvenster van iTunes “kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen van muziek” aan staan. Dit was bij mij al het geval. Als ik deze functie uitschakel, lukt het trouwens ook niet.

Ik heb hier in het forum al gezocht maar ik vond geen antwoord. Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik heb Mac OS X 10.4.6 (Intel), iTunes 7.0.2. , draaiende op een MacBook Pro.

Bijdrager
    SoSuMe

Openen in Quicktime, dan exporteren naar ”Films for iPod”

Bijdrager
    Rolf

Ik ben daar zelf ook mee aan het puzzelen geweest…..en mij viel op dat soms bestanden als movie, soms als ‘music’, soms als podcast en soms zelfs als TV show worden geclassificeerd,…..

En als ik dus ‘oppervlakkig’ keek of er iets bij de movies stond, dan was ik ook verbaasd dat het niet lukte, maar vond later wel iets terug bij podcasts of zelfs TV shows….

Bijdrager
    formulefan

ik download ze gewoon via het activiteitenoverzicht en donder dan het get-video bestand in issquint. Die stel ik in op: voor ipod en h.264 encodering. Werkt perfect en kan ook nog op mijn ipod.

Bijdrager
    sivleelvis

Ik heb nu via quicktime (pro) zo’n filmpje omgezet van mp4 naar iPod (.m4v). Het icoontje is dan veranderd naar een iTunes-achtig symbool. Bij het openen van dit bestand gebeurd er niets. iTunes opent maar het filmpje is niet bij muziek, noch bij Films, noch bij TV-programma’s, noch bij Podcasts terug te vinden.

Ik heb nu mijn preferences allemaal verwijderd. De computer volledig herstart. Maar dezelfde problemen blijven opduiken. Ik vind het raar dat het niet lukt. Het enige waar ik momenteel aan kan denken is het volgende:

A) Ik draai Mac OS X 10.4.6 (en durf niet te updaten naar 10.4.8 aangezien dat serieuze problemen opleverd en ik dus wacht op 10.4.9)

B) Importeren werkt misschien niet bij intel-versie ?

C) Ik heb ergens een instelling aan of uit staan waar het niet mag.

Verder iemand nog mogelijke oplossingen ?

Bijdrager
    SoSuMe

Daarna sleep ik ze meestal in de films van iTunes. Probeer ook eens om er een mp4 van te maken. Ik heb alle Mac commercials gedownloaded en op deze manier in iTunes gezet om vervogens te inporteren op een iPod video. Gaat perfect!

Bijdrager
    sivleelvis

Ik heb op de apple disscussion fora gevonden dat je eerst Quicktime moet updaten naar de allerlaatste versie. Want een paar regels code van Quicktime (oudere versie) belette dat er films afgespeeld konden worden in iTunes.

Dus eerst Quickitme updaten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.