4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

video ‘hapert’ na export uit fcp

hello iedereen

Ik heb van een aantal filmpje een compilatie gemaakt met final cut pro (nieuwste). Deze heb ik dan ge-exporteerd, en deze kan perfect afgespeeld worden in quicktime. Als ik dit filmpje dan via een stick overzet naar een andere computer (ook mac) dan gaat hij daar telkens haperen. Hij gaat telkens 2 frames vooruit en dan een frame terug.
    stel dat dit het normale is:
    A B C D E F G

dan toont hij het:
    A C B D F E G (ongeveer)

Het rare is, op de computer waar deze bestanden met final cut pro ge-exporteerd zijn speelt ditzelfde bestand wel correct af. Met interlaced heeft het niets te maken, mant het zijn gewoon mpeg 4 tjes met de h264 codec.

Iemand die een programma/manier weet om dit filmpje toch correct af te kunnen spelen op mijn computer?

Alvast bedankt

Sam

edit: blijkbaar heeft het exporteren naar dv vanuit quicktime het probleem verholpen. Heel vreemd. Iemand een idee waaraan het probleem eigenlijk zou kunnen hebben gelegen?

Bijdrager
    Sunneh

Weet je zeker dat je de framerate goed hebt ingesteld?

Herstel.. niet goed gelezen sorry.

Als je video bestanden van een stick afleest heeft een computer altijd problemen. Je kan beter het hele bestand overkopieren..

Bijdrager
    SeaTrue

ja dat was ook telkens het geval, gekopieert naar de computer, maar dan zaten er dus ook veel haperingen in. Het zou misschien aan de framerate kunnen hebben gelegen, maar voor zover ik weet heeft die altijd gewoon op 25 gastaan…

vreemd vreemd hoor, ben al blij dat het wel opgelost is, maar ben nog altijd benieuwd naar mogelijke oorzaken, om het in het vervolg te vermijden.

-Sam

Geblokkeerd
    Anoniem

Heeft die andere computer de juiste codecs voor H264?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.