12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Video Handbrake instellingen subtitles en Apple TV

Hallo!

Beschikbare samenstelling:
    Apple TV 3
    Infuse Pro 3 op iOS
    NAS syncology

Infuse werkt prima.
    Films zijn eerder omgezet door Handbrake naar MKV en MP4 bestanden. Met optionele NL ondertiteling.
    Maar je voelt t al, Apple TV kan geen ondertiteling afspelen, de foutmelding krijg ik bij Infuse Pro. En we hebben het echt nodig wegens auditieve beperking. We kunnen het aanzetten bij subtitles.org (server/verbinding moet alleen niet uit de lucht zijn….)

Hoe kan ik het goed instellen op Handbrake? ik had het bij ‘default’ aangevinkt.
    Het liefst ben ik niet afhankelijk van subtitles.org. Of is dat een gebrek van ATV?

En voor de kids NL audio track, liefst gecombineerd met originele audiotrack (futureproof).
    Ik heb er geen verstand van, welk geluidsformat is ’t meest geschikt?

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom converteer je de films überhaupt?

Is Infuse nu juist niet bedoeld om dat te voorkomen?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Je kunt voor je ondertiteling de optie ‘Burned in’ aanvinken alleen is de ondertiteling dan niet optioneel meer maar altijd zichtbaar.
    Voor de beste audioinstelling moet ik je het antwoord schuldig blijven

Bijdrager
    SvS
    KarelWillem op 26 oktober 2015

Waarom converteer je de films überhaupt?

Is Infuse nu juist niet bedoeld om dat te voorkomen?

Euh.. Geheugen? Dvd >4gb en een filmbestand aanzienlijk minder.

Bijdrager
    SvS
    Toine op 26 oktober 2015

Je kunt voor je ondertiteling de optie ‘Burned in’ aanvinken alleen is de ondertiteling dan niet optioneel meer maar altijd zichtbaar.
    Voor de beste audioinstelling moet ik je het antwoord schuldig blijven

Die optie is er idd, dank je, dat zie ik als laatste optie. Want zo’n ingebrande is minder mooi. (Qua lettertype en rafelig)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, DVD. Ja, ik vergeet wel eens dat er nog mensen zijn die dat jaren negentig medium gebruiken.:)

Bijdrager
    SvS

:)
    Tja, juist van dat DVD medium willen we af…:-D
    Dus alles op NAS en dan streamen, was het idee. Niet alles staat op Netflix.

Helaas zit ik met paar onkopieerbare dvd’s, maar de meesten zijn ok. Alleen dat ondertiteling dus. Er is dus geen andere oplossing dan gewoon via subtitles of inbranden, begrijp ik?

Bijdrager
    KarelWillem

De simpelste oplossing is het downloaden van die films en ondertitels.

Bijkomend voordeel daarbij is dat je ze meestal in (veel) hogere kwaliteit dan DVD hebt.

DVD (720 x 576 pixels) gaat echt nergens meer over.
    De stap naar Full HD met 1920 x 1080 pixels is er één waar je echt een stuk blijer van wordt.

Bijdrager
    IsSidha

je ondertiteling is van het VOBSUB formaat..
    dit houd in dat er steeds een afbeelding met tekst wordt getoond.. wat anders is dan de huidige standaard tekst bestanden
    dit formaat kan alleen maar zichtbaar worden als je het in beeld brand
    anders heb je een apart stukje software nodig met OCR om alle afbeeldingen in te scannen

Geluidsformaat wordt makkelijker..
    Als je toch gaat omzetten kies dan voor AC3.. dat wordt native ondersteund door ATV

Bijdrager
    IsSidha

@karelwillem .. dat is dan wel weer het handigste ja.. lol

Bijdrager
    SvS

Moet ik toch abonnement nemen op “nieuwsgroepen” om me in illegale download-wereld te begeven … Terwijl ik legale films hier heb liggen en ze reeds op NAS heb weten te krijgen. Laat maar. Hou t wel op subtitles.org voor huidige content die we al hebben. Je hebt alleen wel helemaal gelijk als het gaat om HD-kwaliteit! Bedankt, ook IdSidha.

Bijdrager
    KarelWillem

Abonnement op nieuwsgroepen? Ben jij gek. Dat is me een gedoe.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.