11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Dirk OA-10

Video filter “Oude film”

Hoi,

Ik wil graag een filter in mijn film gebruiken, namelijk dat het een oude film lijkt.
    Waarin de film een grijs tint krijgt en van die strepen van de filmrol.

Hoe krijg ik die het best in de video.

Ik gebruik FinalCut studio, maar volgens mij zit er niet zo’n filter in FCS.

Grtz,

Dirk

:)

Anoniem

Final Cut weet ik niet, maar het zit in ieder geval standaard in iMovie en in QuickTime Pro.

Bijdrager
    Dirk OA-10

Okey,

dus dan kan ik de video, na hem in finalcut te hebben gemaakt, ff door Quicktime heen halen?

Grtz,

Dirk

Anoniem

Yep… als hij helemaal klaar is kun je QT Pro erop loslaten. Als je het in FCP zelf wilt doen moet je onderstaande tutorial even bekijken, proces wordt erg duidelijk uitgelegd.

http://www.creativecow.net/show.php?page=/articles/smith_stephen/film_look/index.html

Bijdrager
    Dirk OA-10

THanxs, super!

:D

Bijdrager
    reposte

http://www.cgm-online.de/cgi-bin/dve_downloadcount.pl biedt de gratis versie van een plugin-pakket. Helemaal onderaan de pagina. Ik gebruik het zelf en, afgezien dat je beeld niet flikkert of trilt, behoorlijk realistisch.

Veel succes ermee.

Bijdrager
    ropost

Hallo Het zit zelf in quicktime pro
    export .. quicktimemovie ..options..filter

Anoniem
    ”ropost”

Ja, dat weten we… zei ik al in de tweede post van dit topic.:wink:

Bijdrager
    Dirk OA-10

:)

Bedankt voor alle reactie.

Bijdrager
    reposte
    ”ropost”

In FCP kun je zelf meer settings doen: hoeveel gevangen haren, door het beeld lopende verticale lijnen, enz.

Bijdrager
    Djmichel

Wat ook een leuk truukje is:

Ik heb een stukje clip van 1 minuut met daarin een grijs beeld met alleen de krassen etc.

Als je deze bovenop je clip in de tijdlijn legt en dan een composite mode gebruik kan je verschillende stijlen toe passen. Dus van overlay tot add, en ze geven allemaal een ander sfeertje eraan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.