9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ScopeKiller

Video editing met macbook en vista pc

Hallo beste lezer,

Ik ben aan het kijken of ik een macbook ga kopen met de volgende reden:

Ik heb een gaming pc met windows vista ultimate en als videokaart een Ati 2900.
    Nu wil ik een macbook erbij kopen om deze te linken aan mijn gaming pc’s videokaart.
    Zodat ik onder het game via deze macbook kan opnemen en daarna verwerken (video editing) op de macbook.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om met een macbook videobeelden op te nemen van een
    windows vista pc met Ati 2900.

Daarbij wil ik graag weten als dit mogelijk is welke macbook ik hiervoor het beste kan gebruiken.
    Ik wil de macbook gebruiken om ook WoW te spelen.

Weet iemand een antwoord op mijn boven gestelde vragen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten,
    ScopeKiller

Bijdrager
    Job Versloot

Jij gaat de games die jij speelt opnemen en monteren? :?

Bijdrager
    Maverick9898

Nou volgens mij kan je je PC’s videokaart sowieso niet linken aan een Macbook. Ik weet niet hoe je dat zou willen doen. Wat je wel kan doen is bijv een programma kopen/downloaden die je games opneemt en dat bestand dan zo omzetten dat je het bijv in iMovie of Final Cut of welk Apple programma dan ook. Als je games wilt spelen op een Macbook zou ik de Macbook Pro sowieso kopen want de standaard Macbook leveren niet enorme prestaties met gaming. De gewone Macbook heeft zelfs alleen een onboard 64 MB videokaart. Dus daar zou ik niet mee willen gamen.
    Groeten,
    Maverick

Bijdrager
    MrAcid

Bijzonder idee dat je hebt.. Maar het kan sowieso niet met een (i)Mac(Book/Book Pro).

Bijdrager
    hobbes2210

Tja, het videosignaal (monitor) wordt op de PC gegenereerd. Dat betekent dat je het daar zal moeten opnemen.

Tenzij:..
    Je computer ook een SVHS of tulp uitgang heeft om je beeld op een standaard TV af te spelen.
    Desktops hebben dit niet, maar laptops hebben dit regelmatig.
    Je zou dat signaal dan (via een videocamera met video-in of ander apparaatje wat dit kan)) kunnen digitaliseren.
    Vanaf de video camera kan je het dan weer aansluiten met firewire op je macbook.

Je ziet het, niet echt eenvoudig dus.
    Ik zou het beeld op je PC opnemen met een screencapture utility, dan de video via USb of firewire naar een portable disk en die dan weer aansluiten op je MAC om te gaan verwerken met iMovie of FCE

Bijdrager
    ScopeKiller

Allen heel erg bedankt voor uw reacties.

Ik heb de volgende constructie bedacht welke mogelijk zou kunnen werken.

Ik heb op mijn Game PC een 9 pins aansluiting en een dvi aansluiting over.
    Als ik nu of de 9 pins aansluiting of mijn dvi aansluiting laat overlopen op een s-video aansluiting
    met een tussenstukje.

Is het dan mogelijk om met een macbook s-video signalen op te nemen?

Ik heb vandaag 2 uur gezocht naar een aparaatje om dvi naar s-video te laten lopen en heb het gevonden.
    De vraag is dus kan je op een macbook s-videosignalen ontvangen.

Bijdrager
    Niet meer hier

Een MacBook heeft niet zoiets als een S-Video ingang. Wat je wellicht wel kunt doen is het videosignaal naar een camcorder sturen, en deze vervolgens met FireWire aan je laptop koppelen.

Bijdrager
    Nietzman

Of een tvkaart aan je MacBookje koppelen, maar hoe dan ook kun je 90% van je beeldkwaliteit vaarwel kussen, en ben je overdreven moeilijk aan het doen op het autistische af.

Hier hebben ze toch gewoon software als fraps voor uitgevonden?
    http://www.fraps.com/

Bijdrager
    ScopeKiller

Het probleem is met sofware als fraps dat het voor geen meter werkt op mijn pc.

Heb al een 20 tal verschillende recordings progjes geprobeerd waar of de qualiteit
    dramatisch van is of het veroorzaakt ‘lag’ in de games.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.