7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    weazel

video-dvd branden zonder een menu??

Ik kamp al een paar jaar met dit probleem, maar bij het zoveelste gevalletje wil ik ’t toch een keer oplossen.

Ik wil vaker mov-files (gewoon, export-files van FCP) branden op DVD. Normaal doe ik dat altijd met iDVD, maar dan krijg je er zo’n lelijk menu bij. Dat menu zal en moet erbij, zelfs na 6 versies is nog niemand op het idee gekomen om een “menu-disable” knop te maken. Waardeloos dus.

Toast 7 Titanium werkt ook niet. Die herkent geen enkele video-file (terwijl ik toch van alle codecs voorzien ben).

Vandaar: weet iemand een fatsoenlijk DVD brand-programma, waarmee ik gewoon filmpjes zonder menu op een schijfje kan zetten?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    1984

Probeer het eens met “Brand” http://burn-osx.sourceforge.net/

Moderator
    unSOUND
    ”weazel”

zelfs na 6 versies is nog niemand op het idee gekomen om een “menu-disable” knop te maken. Waardeloos dus.

Laten we niet vergeten dat iDVD juist is gemaakt om menu’s te maken…

”weazel”

Toast 7 Titanium werkt ook niet. Die herkent geen enkele video-file (terwijl ik toch van alle codecs voorzien ben).

Dit is vreemd. Als QuickTime het kan spelen, kan Toast het branden… Tenzij je Perian hebt geinstalleerd, maar anders zou het moeten kunnen.

Bijdrager
    jackg5

DVD Studio Pro

Bijdrager
    TRML

Geen menu kan wel met iDVD, klik op het symbooltje rechts naast de afspeel knop (met die drie vierkantjes) en ziedaar een vakje waarin je een film kan droppen die bij het plaatsen van je DVD meteen begint te spelen. klik op het rechter pijltje in dat vlakje en weg zijn je menu’s:-)

Bijdrager
    janbergstra

Kan vrij eenvoudig met shareware-prog MovieGate. ff kijken bij macupdate.com

groet,

Jan

Bijdrager
    MacAanZee

Ik sleep altijd gewoon mijn .mov files in het schermpje van de DVD en druk dan op ‘brand’

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.