8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Video converteren voor imovie

Hallo OMT,

Ik een paar screen filmpjes gemaakt op windows 7 en dat zijn .avi bestanden. Als ik deze dan vervolgens via mij extern harde schijf naar mijn mac zet dan kan ik ze hier gewoon bekijken met quicktime en flc enz.

Maar, ik kan ze niet in iMovie importeren dit schijnen .mov bestanden te zijn. Hoe kan ik de .avi in .mov omzetten en met welk GRATIS programma? Ik wil er wel voor betalen maar alleen in de app store.

Bedankt

Bijdrager
    jimeh

Handbrake

Bijdrager
    Hansi2124

Deze vraag is al zó vaak gesteld. Waarom gebruik je niet de zoekfunctie?
    Dan krijg je onder meer dit topic te zien:

AVI importeren naar Imovie?

Bijdrager
    ndunsbergen

Ik heb handbrake gedownload en het werkt! Super bedankt voor de snelle reactie.

Bijdrager
    1984

Je kan ook Mpeg streamclip gebruiken /proberen. http://www.squared5.com/ vind ik persoonlijk een handiger programma
    Open in MPEG Streamclip > Save As (?S) > kies voor mov. en daarna >open in iTunes/iMovie
    En nog meer mogelijkheden ; Zie Help bij Mpeg streamclip

Bijdrager
    Qmagic

@1984: Lijkt me niet verstandig om in deze situatie ‘save as’ te gebruiken. Een mov of mp4 met een codec van een avi gaat problemen geven. avi bevat meestal een divx/xvid codec. Deze worden niet ondersteund met players en apparaten (zoals appletv/iphone) die mp4/mov afspelen, dat moet een H.264 codec zijn.
    Als je toevallig perian geïnstalleerd hebt kan het wel op die ene mac werken, maar daar is alles mee gezegd.

Avi altijd converteren als je mov/mp4 wilt hebben. Dat kan met handbrake maar dus ook moet Mpegstream clip, alleen niet de optie ‘save as’ gebruiken maar exporteer. En ja dat kost altijd rendertijd.

Bijdrager
    1984

Ik gebruik het vaak voor flv. naar mov (iTunes) scheelt een hoop tijd ,Werkt het niet zoals de TS wenst dan kun je met MPEG Streamclip enfin dat schreef je al. : “dat kost altijd rendertijd. “

AVI importeren naar Imovie?

Bijdrager
    Qmagic

Voor .flv is dat inderdaad handig (gebruikt ook h.264 codec).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.