11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    zjon

video chat. ik ga een pc neerzetten!

Dag allemaal,
    De situatie is heel simpel. Vanwege familie omstandigheden wil ik een webcam bij mijn schoonouders neerzetten (pc win 98). Wij willen zelf ook een CAM neerzetten zodat we op gezette tijden met elkaar kunnen praten.
    Ondanks ALLE hulp op de diverse fora lukt het me niet om met iemand te cammen die op een pc werkt.
    Zelf heb ik een DV camera die het via ichat prima deed in 10.3; en nu heeft Apple in 10.4 de DV camera mogelijkheid uit ichat gehaalt (je kunt verdorie alleen met een isight cammen).
    Ik ben op de hoogte dat in de laatste versie van amsn een video ondersteuning zit, het is me nog niet gelukt om die versie te vinden en laat staan dat ik het heb kunnen uitproberen. Mercury heb ik ook en via dat programma heb ik contact kunnen krijgen met een vriendin met een webcam en ik heb haar kunnen zien (een postzegel qua afmeting en met een vertraging van ca. 30 seconden)
    ik heb het geprobeert met een ibook G3-800.

Omdat ik zo langzamerhand moe wordt van alle tijd die ik er ingestoken heb denk ik er over om een oude pc neer te zetten met een webcam van een paar tientjes en daarmee te video chatten.
    Of heeft iemend anders nog een optie die ik zou kunnen proberen?

zjon

Bijdrager
    Sad

http://www.ispq.com/

Video chat die ALTIJD werkt tussen Mac en PC. Maar ja, het is geen MSN of AIM dus helaas.

Moderator
    Adriaan Mol

Jij kunt iChat gebruiken (op de Mac), en indien zij een PC gebruiken kunnen zo AOL messenger gebruiken. Je kunt dan gewoon met elkaar video-chat doen.

Bijdrager
    Triumph
    ”zjon”

Dag allemaal,
    Zelf heb ik een DV camera die het via ichat prima deed in 10.3; en nu heeft Apple in 10.4 de DV camera mogelijkheid uit ichat gehaalt (je kunt verdorie alleen met een isight cammen).
    zjon

Met 10.4 kun je wel een DV camera gebruiken voor iChat! Ik doe het bijna dagelijks met iemand.

De pc mensen moeten een progje gebruiken dat heet AOL Messager dan wertkt het probleemloos.
    Als het niet werkt licht het vaak aan de router dat er bepaalde poorten niet openstaan. En er zit een fout in bepaalde modems ik meen de speedtouch 510 daar moet dan ander firmware in. (dat van dat type speedtouch weet ik niet zeker)

Bijdrager
    Rickje

met aMSN werkt het alleen als jou DV Camera ook wordt herkend in Quicktime.

je kan ook voor een USB webcam gaan die compatible is met de mac, dan heb je iChatUSBCam (een plugin voor ichat) en dan kan je met een ondersteunde webcam gaan cammen in ichat. werkt goed 8)

Bijdrager
    Rolf

en wat is er mis met Yahoo ?? Via yahoo kun je vlekkeloos chatten tussen mac’s en windows. Ik gebruik het zelf regelmatig met mijn iSight voor videoconf’s met mensen in de VS…..no problemo !!!

Om daar nou een PC voor te gaan kopen ?????

Bijdrager
    zjon

Ik wist niet dat het met Yahoo messenger zou werken. Uiteraard ga ik dan geen pc kopen, lijkt me logisch. Ik ga het testen met die Yahoo messenger.
    bedankt voor de reacties.

zjon

Bijdrager
    magic-with-mac

je kunt ook ivisit eens uitproberen

Bijdrager
    vic

http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=4387 voor moest je amsn nog steeds niet gevonden hebben

Bijdrager
    Roggie

Lekker simpel…een pc kopen omdat je amsn niet kunt vinden.
    Ik neem aan dat je het via de vorige post gevonden hebt. Ik gebruik de laatste versie nu al een tijdje en het videochatten werkt prima met een met msn’ers op een pc.

Bijdrager
    iAgree

Yahoo werkt zeker goed en latform onafhankelijk zonder instelllingen , althans bijmij meteen.
    aMsn krijg ik geen cam aan de praat omdat me router niet goed geconfigureerd zou zijn, ik moet dus eerst uitzoeken hoe ik poorten moet forwarden das een beetje jammer maarhet schijnt ook te werken.
    Ik moet dan ook bekennen dat ik voor msn en uberhaupt videochat op webcamsites ( de meeste zijn alleen geschikt voor windoows helaas) , ik hoop dan ook dat vpc straks op de intel macs probleemloos gaat werken zodat dat soort zaken gewoon binnen osx op vpc goed kunnen draaien.Dan heb ik een sony vaio te koop , direct.;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.